مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

178
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی رضایت دانشجویان پرستاری از بسته آموزشی اصول تغذیه با شیر مادر: آموزش مبتنی بر رایانه

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 55

چکیده

 مقدمه: ارزیابی و به کارگیری شیوه های نوین آموزشی, به منظور جلب رضایت دانشجویان و غنی سازی برنامه های آموزشی ضروری به نظر می رسد. آموزش های مبتنی بر رایانه قابلیت های متعددی دارند, اما با معایبی نیز همراهند, به طوری که یافته های حاصل از به کارگیری آنها نتایج متناقضی را نشان داده است. هدف از این مطالعه ارزیابی رضایت دانشجویان پرستاری از بسته آموزشی مبتنی بر رایانه «آموزش اصول تغذیه با شیر مادر» می باشد.روش: این پژوهش یک تحقیق مداخله ای و از نوع کاربردی می باشد که در نیم سال اول 1391 به صورت تک گروهی و به صورت تمام شماری برروی دانشجویان ترم 8 پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بجنورد که در حال گذراندن واحد کارآموزی کودکان بوده اند, انجام شد. جهت سنجش میزان رضایت دانشجویان, داده ها 3 هفته پس از ارایه بسته آموزشی به آنها, توسط پرسشنامه «رضایت از بسته آموزشی» جمع آوری گردید و با استفاده از آمار توصیفی و نرم افزارهای آماری SPSS v.16 مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.یافته ها: در مجموع 38 نفر از دانشجویان پرستاری در این پژوهش شرکت داشتند. یافته ها نشانگر این بود که دانشجویان از بسته آموزشی راضی بوده اند. به طوری که %67.2 دانشجویان بیشتر مواقع یا همیشه از محتوای برنامه راضی بوده اند. %82.35 افراد در بیشتر مواقع یا همیشه از شکل بسته رضایت داشته اند. %96.45 افراد در بیشتر موارد یا همیشه از راحتی استفاده از بسته راضی بوده اند و در کل 82% افراد در بیشتر مواقع یا همیشه از کل بسته آموزشی رضایت داشته اند.نتیجه گیری: بسته های آموزشی مبتنی بر رایانه می توانند رضایت دانشجویان پرستاری را در آموزش بالینی جلب نمایند. پیشنهاد می گردد این بسته ها در آموزش دانشجویان پرستاری بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وجدانی، محمدعلی، حارث آبادی، مهدی، پروینیان، علی محمد، قربانی، متین، و جلائی، سیده زهرا. (1392). ارزیابی رضایت دانشجویان پرستاری از بسته آموزشی اصول تغذیه با شیر مادر: آموزش مبتنی بر رایانه. آموزش پرستاری، 2(2 (پیاپی 4))، 48-55. SID. https://sid.ir/paper/238288/fa

    Vancouver: کپی

    وجدانی محمدعلی، حارث آبادی مهدی، پروینیان علی محمد، قربانی متین، جلائی سیده زهرا. ارزیابی رضایت دانشجویان پرستاری از بسته آموزشی اصول تغذیه با شیر مادر: آموزش مبتنی بر رایانه. آموزش پرستاری[Internet]. 1392؛2(2 (پیاپی 4)):48-55. Available from: https://sid.ir/paper/238288/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی وجدانی، مهدی حارث آبادی، علی محمد پروینیان، متین قربانی، و سیده زهرا جلائی، “ارزیابی رضایت دانشجویان پرستاری از بسته آموزشی اصول تغذیه با شیر مادر: آموزش مبتنی بر رایانه،” آموزش پرستاری، vol. 2، no. 2 (پیاپی 4)، pp. 48–55، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238288/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button