مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,777
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

816
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شکاف بین تئوری و عمل در پرستاری: بودن یا نبودن

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 29

چکیده

 مقدمه: پرستاری یک رشته عمل گرا است و تشابه زیادی با مکتب پراگماتیسم دارد. مطالعات فراوان هرکدام از جهتی خاص و در جامعه ای خاص به موضوع پراگماتیسم در پرستاری پرداخته اند و یافته های این مطالعات اغلب با یکدیگر در تناقض هستند.روش: جستجوی اینترنتی در پایگاه های گوگل اسکولار, پاب مد, و اسکوپوس انجام شد. مقالاتی که به بررسی شکاف بین تئوری و عمل در پرستاری پرداخته بودند, مورد ارزیابی و استفاده قرار گرفتند.یافته ها: از مجموع این مطالعات می توان به این نتیجه رسید که منظور از شکاف بین تئوری و عمل, منطبق نبودن آموزش های تئوری با آن چیزی است که پرستاران در بالین باید انجام دهند. ازنظر پراگماتیسم حقیقت چیزی ساکن و ایستا و تغییرناپذیر نیست, بلکه با زمان رشد و توسعه پیدا می کند. در هر مرحله رشد تکامل بی پایان آنچه ما حقیقت می نامیم چیزی خواهد بود که ما را قادر می سازد تا به نحو رضایت بخش مسائل و مشکلات جاری آن موقع را بررسی کنیم. پرستاری متنوع و کثرت گرا است؛ تنوع در ایدئولوژی ها و عملکردهای ما و کثرت دردانشی که تولیدشده و به کاربرده می شود. تنوع ایدئولوژیکی باعث اختلاف در گفتمان می شود, این اختلافات ساختن کثرت برای یک واقعیت است, این اختلافات در متون ادامه پیداکرده و موانعی برای توسعه دانش پرستاری ایجاد می کنند.نتیجه گیری: چه تئوری از خلال تجربیات خارج شود و چه قبل از تجربه وجود داشته باشد, ما به آن نیاز داریم. فاصله بین تئوری و عمل باید وجود داشته باشد زیرا اگر این فاصله وجود نداشته باشد دیگر نمی توان آن را تئوری نامید و درواقع عمل است. حذف این فاصله مطلوب ما نبوده و حتی گاهی حفظ آن برای ما مطلوب است. آنچه باعث می شود افراد تئوری را در عمل ناتوان بدانند این است که آن ها نمی توانند ارتباط تئوری با عمل را پیدا کنند و یا تئوری به حدی انتزاعی است که آن را متفاوت با عمل می دانند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی، محمدعلی، سپهوند، محمدجعفر، محمدی شاه بلاغی، فرحناز، نیسه، فاطمه، و باقری نوپرست، خسرو. (1395). شکاف بین تئوری و عمل در پرستاری: بودن یا نبودن. آموزش پرستاری، 5(1 (پیاپی 15))، 23-29. SID. https://sid.ir/paper/238316/fa

Vancouver: کپی

حسینی محمدعلی، سپهوند محمدجعفر، محمدی شاه بلاغی فرحناز، نیسه فاطمه، باقری نوپرست خسرو. شکاف بین تئوری و عمل در پرستاری: بودن یا نبودن. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(1 (پیاپی 15)):23-29. Available from: https://sid.ir/paper/238316/fa

IEEE: کپی

محمدعلی حسینی، محمدجعفر سپهوند، فرحناز محمدی شاه بلاغی، فاطمه نیسه، و خسرو باقری نوپرست، “شکاف بین تئوری و عمل در پرستاری: بودن یا نبودن،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 23–29، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238316/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button