مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای کاهش شکاف بین تئوری و عمل در آموزش پرستاری؛ مرور یکپارچه

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 64

چکیده

 مقدمه: با توجه به ماهیت حرفه پرستاری, فرایند آموزش مبتنی بر دو بخش تئوری و عمل می باشد. برای تربیت پرستاران توانمند جهت ارائه مراقبت اصولی متناسب با استاندارد های سلامت, توجه به هر دو بخش ضروری است. این در حالی است که شکاف بین تئوری عمل به عنوان یکی از چالش های مطرح شده در بحث آموزش پرستاری می باشد. به طوری که رویکردهای مطالعات در حوزه آموزش پرستاری نیز متمرکز بر آسیب شناسی این چالش و ارائه راهکار مناسب می باشد. این مطالعه با هدف تعیین شکاف بین تئوری و عمل در آموزش پرستاری انجام شد. روش کار: در این مرور یکپارچه (Integrative Review) با استفاده ازکلید واژه های آموزش پرستاری, تئوری, عمل, Nursing Education Theory, Practice جست و جوی وسیع منابع در پایگاه های علمیWOS, Pub med, Science Direct, Scopus, , Iranmadex, Magiran, SID, و موتور جست جوی Google scholar از سال 2003 تا 2018, به زبان انگلیسی و فارسی انجام شد. در نهایت 7 مقاله وارد مطالعه شدند. داده ها بر اساس روش نافل و ویتمور (2005) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: بر اساس نتایج مطالعات, بازنگری برنامه درسی, ایجاد انگیزه, صلاحیت فرهنگی, ارتباط مناسب اساتید و دانشجویان, افزایش مهارت های تفکر انتقادی اساتید و دانشجویان, افزایش مهارت بالینی اساتید و بهره گیری از روش های مختلف تدریس, از جمله موارد پیشنهادی برای کاهش شکاف تئوری و عمل در آموزش پرستاری بودند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعات, اصلاح برنامه درسی, افزایش مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان و اساتید, افزایش مهارت های بالینی اساتید و استفاده از روش های مختلف تدریس, در جهت کاهش شکاف بین تئوری و عمل پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سعید، یاسر، مرادیان، سیدطیب، نحریر، بتول، و خاقانی زاده، مرتضی. (1398). راهبردهای کاهش شکاف بین تئوری و عمل در آموزش پرستاری؛ مرور یکپارچه. آموزش پرستاری، 8(2)، 58-64. SID. https://sid.ir/paper/366146/fa

Vancouver: کپی

سعید یاسر، مرادیان سیدطیب، نحریر بتول، خاقانی زاده مرتضی. راهبردهای کاهش شکاف بین تئوری و عمل در آموزش پرستاری؛ مرور یکپارچه. آموزش پرستاری[Internet]. 1398؛8(2):58-64. Available from: https://sid.ir/paper/366146/fa

IEEE: کپی

یاسر سعید، سیدطیب مرادیان، بتول نحریر، و مرتضی خاقانی زاده، “راهبردهای کاهش شکاف بین تئوری و عمل در آموزش پرستاری؛ مرور یکپارچه،” آموزش پرستاری، vol. 8، no. 2، pp. 58–64، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366146/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button