Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,130
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

967
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی علل و راهکارهای فاصله تئوری و عمل در پرستاری از دیدگاه آموزش: یک مطالعه مروری

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 85

چکیده

 زمینه و هدف :فاصله تئوری و عمل در پرستاری باعث ناهمخوانی بین آنچه آموخته شده و آنچه در عمل به اجرا می آید می گردد. یکی از اجزای ایجاد کننده این فاصله مشکلاتی است که در حوزه آموزش پرستاری وجود دارد. این مطالعه به بررسی علل فاصله تئوری و عمل در پرستاری و راهکارهای پیشنهاد شده از دیدگاه آموزش می پردازد.روش بررسی: مرور مقالات بر اساس جستجو در پایگاهای اطلاعاتی فارسی و انگلیسی شامل Magiran, SID, SCOPUS, Pub Med بود. ابتدا با استفاده از کلید واژه های «پرستاری» و «شکاف تئوری و عمل» جستجوی جامعی در پایگاه های اطلاعاتی مذکور صورت گرفت, سپس مقالات واجد شرایط بر اساس معیارهای تعیین شده انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. معیارها شامل وجود علل و راهکارهای شکاف تئوری و عمل در مقاله مورد بررسی بود.یافته ها: با بررسی 85 مقاله علل و راهکارهای گوناگونی به دست آمد. عملکرد بالینی تاملی و تربیت دانشجویانی مشتاق به فراگیری مادام العمر, توسعه مدل نقش ها, استفاده از اساتید متخصص بالینی پرستاری, تدریس متناسب با نیاز بالین با اصلاح برنامه ها تحصیلی, به روز کردن دانش مدرسان و پرستاران, تجهیز کردن مرکز مهارت های بالینی در دانشکده ها و بیمارستان ها, بهتر کردن تعامل مدرسان و پرستاران از مهم ترین راهکارهایی بود که در این مطالعه به دست آمد.نتیجه گیری: عوامل متعددی در حوزه آموزش پرستاری باعث شکاف تئوری و عمل در این رشته می شود, که مهم ترین آن ها تربیت دانشجویان به روش صحیح و تدریس موثر و با توجه به نیاز بالین می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، عباس، سودمند، پروانه، حاجی آبادی، فاطمه، آرمات، محمدرضا، و راد، مصطفی. (1393). بررسی علل و راهکارهای فاصله تئوری و عمل در پرستاری از دیدگاه آموزش: یک مطالعه مروری. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 7(14)، 72-85. SID. https://sid.ir/paper/219193/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری عباس، سودمند پروانه، حاجی آبادی فاطمه، آرمات محمدرضا، راد مصطفی. بررسی علل و راهکارهای فاصله تئوری و عمل در پرستاری از دیدگاه آموزش: یک مطالعه مروری. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛7(14):72-85. Available from: https://sid.ir/paper/219193/fa

    IEEE: کپی

    عباس حیدری، پروانه سودمند، فاطمه حاجی آبادی، محمدرضا آرمات، و مصطفی راد، “بررسی علل و راهکارهای فاصله تئوری و عمل در پرستاری از دیدگاه آموزش: یک مطالعه مروری،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 14، pp. 72–85، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219193/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا