مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

515
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش تعدیل کننده پشتیبانی زمینه در تاثیر تامل بر اثربخشی تیم های یادگیرنده در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 52

چکیده

 مقدمه: در سال های اخیر استفاده از روش یادگیری مبتنی بر تیم در آموزش پزشکی و نیز پرستاری رایج شده است. اما هنوز مطالعه درباره کارایی این روش, شرایط و عواملی که برای موفقیت تیم های یادگیرنده لازم است, ادامه دارد. این مطالعه قصد دارد تاثیر تامل (درباره فرایندها و نتایج کار) بر روی اثربخشی تیم های یادگیرنده (عملکرد, یادگیری و رضایت) را با تاکید بر نقش تعدیل کننده پشتیبانی زمینه (از جانب استاد و همتا) بررسی نماید.روش: در یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی, 155 دانشجوی رشته پرستاری از دانشگاه آزاد واحد ساوه در سال تحصیلی 92-1391 به روش تصادفی ساده انتخاب و به پرسشنامه های محقق ساخته در رابطه با پشتیبانی زمینه, تامل درباره فرایندها و نتایج کار تیم و اثربخشی پاسخ دادند. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس دوطرفه تحلیل شدند.یافته ها: نتایج تحلیل واریانس دوطرفه نشان داد اثر اصلی تامل بر روی عملکرد, یادگیری و رضایت معنی دار است. اثر اصلی پشتیبانی زمینه فقط بر روی رضایت معنی دار است. با وجود این که نقش تعدیل کننده پشتیبانی زمینه در تاثیر تامل بر روی عملکرد, یادگیری و رضایت معنی دار نمی باشد, نمودارها نشان داد عملکرد و یادگیری افراد هنگامی که تامل می کنند و پشتیبانی زمینه بیشتری دریافت می کنند, بالاتر است. بعلاوه, رضایت افراد با وجود تامل پایین هنگامی که پشتیبانی زمینه بالاست, بالاتر است.نتیجه گیری: از این یافته ها نتیجه می شود که تیم ها با پشتیبانی زمینه و تامل بالا اثربخش ترند, یعنی از عملکرد, یادگیری و رضایت بالاتری برخوردارند. همچنین هنگامی که پشتیبانی زمینه از تیم ها بالاست, رضایت از کار تیمی افزایش می یابد, حتی اگر تامل در تیم ها کم باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حجتی، فائزه، و محمدداوودی، امیرحسین. (1395). بررسی نقش تعدیل کننده پشتیبانی زمینه در تاثیر تامل بر اثربخشی تیم های یادگیرنده در دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری، 5(1 (پیاپی 15))، 44-52. SID. https://sid.ir/paper/238318/fa

    Vancouver: کپی

    حجتی فائزه، محمدداوودی امیرحسین. بررسی نقش تعدیل کننده پشتیبانی زمینه در تاثیر تامل بر اثربخشی تیم های یادگیرنده در دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(1 (پیاپی 15)):44-52. Available from: https://sid.ir/paper/238318/fa

    IEEE: کپی

    فائزه حجتی، و امیرحسین محمدداوودی، “بررسی نقش تعدیل کننده پشتیبانی زمینه در تاثیر تامل بر اثربخشی تیم های یادگیرنده در دانشجویان پرستاری،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 44–52، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238318/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button