مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

355
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاهی بر موضوعات و کاربردهای تامل و عمل تاملی در آموزش پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 135

چکیده

 مقدمه: در دهه های اخیر عمل تاملی عنصری ارزشمند در برنامه های آموزش پرستاری معرفی شده و به عنوان ابزار یادگیری در ارتقاء عمل حرفه ای می باشد. از این رو مطالعه ی موضوعات و کاربردهای تامل و عمل تاملی در آموزش پرستاری به عنوان عامل توسعه حرفه ای و نزدیک کننده ی شکاف نظریه و عمل می تواند موثر باشد. هدف: از این مطالعه, بررسی جایگاه و چگونگی کاربرد تامل و عمل تاملی در آموزش پرستاری می باشد. روش بررسی: مقاله حاضر یک مطالعه مروری است که محتوای لازم برای نگارش آن از پایگاه های الکترونیکی فارسی (Iran doc SID, Magiran, Iranmedex) و انگلیسی زبان (Pubmed, ERIC, Google scholar, Proquest, Elsevier) تدوین شده است. نتایج: بازیابی شده بین سال های 1992 تا 2019 می باشد. از 172 محتوای مستند بررسی شده, 31 مطالعه مرتبط در نگارش این مقاله مورد استفاده قرار گرفت. نتایج: بکارگیری تامل در آموزش پرستاری از طریق استراتژی های مختلفی انجام می شود و به شناسایی نگرش ها و ارزش ها, مناطق نیازمند اصلاح, بهبود عمل حرفه ای, ارتقاء تفکر انتقادی و قرار دادن بیمار در قلب فعالیت یادگیری کمک می کند. نتیجه گیری: عمل تاملی به عنوان یک ابزار یادگیری می تواند زمینه ای برای ارتقای مهارت های ضروری تفکر نقادانه, خود راهبری, کاهش شکاف نظریه و عمل و توسعه حرفه ای در برنامه های آموزش پرستاری فراهم کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری، مریم، ناصری، نیره، و حقانی، فریبا. (1398). نگاهی بر موضوعات و کاربردهای تامل و عمل تاملی در آموزش پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 14(2 )، 123-135. SID. https://sid.ir/paper/368137/fa

    Vancouver: کپی

    باقری مریم، ناصری نیره، حقانی فریبا. نگاهی بر موضوعات و کاربردهای تامل و عمل تاملی در آموزش پرستاری. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1398؛14(2 ):123-135. Available from: https://sid.ir/paper/368137/fa

    IEEE: کپی

    مریم باقری، نیره ناصری، و فریبا حقانی، “نگاهی بر موضوعات و کاربردهای تامل و عمل تاملی در آموزش پرستاری،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 14، no. 2 ، pp. 123–135، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368137/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button