Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,362
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

792
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش تدریس بایبی بر میزان یادگیری و یادداری درس مفاهیم پایه دانشجویان رشته پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 37

چکیده

 مقدمه: بکارگیری صرف روش های آموزش سنتی, پاسخ گوی نیاز تعلیم و تربیت امروزه نیست؛ در نظام های آموزشی امروزی, شیوه های جدید و فعال تدریس در فرآیند یاددهی- یادگیری مورد توجه بسیار قرار گرفته است. هدف از انجام این پژوهش, تعیین تاثیر استفاده از روش تدریس بایبی بر میزان یادگیری و یادداری درس مفاهیم پایه پرستاری بود.روش: این پژوهش از نظر طرح, پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل و در زمره طرح های نیمه آزمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه علوم پژشکی همدان بودند که در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش 40 دانشجو بودند که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس در دو کلاس 20 نفره گماشته شدند. ابزار مورد استفاده شامل آزمون های یادگیری (پیش آزمون-پس آزمون با پایایی 0.89 و با تایید روایی صوری توسط اساتید به عنوان متخصص موضوع) و یادداری (با پایایی 0.87 و تایید روایی صوری توسط اساتید) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی مستقل با کمک نرم افزار Spss نسخه 18 استفاده شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد میزان یادگیری (P=0.016) و یادداری (P=0.001) دانشجویانی که با روش تدریس بایبی آموزش دیده اند, نسبت به دانشجویانی که به صورت سنتی آموزش دیده اند, بیشتر است.نتیجه گیری: با توجه به تاثیر روش تدریس بایبی بر میزان یادگیری و یادداری درس مفاهیم پایه پرستاری, بکارگیری این روش تدریس به مجریان درگیری در حوزه آموزش پزشکی توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یاسبلاغی شراهی، بهمن، زارع، محمد، و ساریخانی، راحله. (1395). تاثیر روش تدریس بایبی بر میزان یادگیری و یادداری درس مفاهیم پایه دانشجویان رشته پرستاری. آموزش پرستاری، 5(1 (پیاپی 15))، 30-37. SID. https://sid.ir/paper/238323/fa

    Vancouver: کپی

    یاسبلاغی شراهی بهمن، زارع محمد، ساریخانی راحله. تاثیر روش تدریس بایبی بر میزان یادگیری و یادداری درس مفاهیم پایه دانشجویان رشته پرستاری. آموزش پرستاری[Internet]. 1395؛5(1 (پیاپی 15)):30-37. Available from: https://sid.ir/paper/238323/fa

    IEEE: کپی

    بهمن یاسبلاغی شراهی، محمد زارع، و راحله ساریخانی، “تاثیر روش تدریس بایبی بر میزان یادگیری و یادداری درس مفاهیم پایه دانشجویان رشته پرستاری،” آموزش پرستاری، vol. 5، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 30–37، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238323/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا