مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایت مندی بیماران از خدمات فیزیوتراپی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1392

صفحات

 صفحه شروع 279 | صفحه پایان 290

چکیده

 مقدمه: امروزه رضایت بیماران در تعیین کیفیت خدمات سلامتی و برنامه ریزی های مدیریتی نقش مهمی دارد. از این رو مطالعه حاضر, با هدف تعیین رضایت مندی بیماران از خدمات فیزیوتراپی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1392 انجام شد.مواد و روش: این مطالعه از نوع مقطعی و توصیفی- تحلیلی بوده که با تکمیل پرسشنامه استاندارد توسط 183 بیمار که با روش نمونه گیری آسان انتخاب شده بودند در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 92, انجام شد. جهت تعیین ارتباط متغیرها با سطح رضایت بیماران از آزمون تی استیودنت, آزمون تحلیل واریانس و تحلیل همبستگی استفاده شد.یافته ها: میانگین نمره رضایت بیماران در این مطالعه 4.75 به دست آمد که حاکی از رضایت بالای بیماران از خدمات فیزیوتراپی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1392 بود. بالاترین سطح رضایت مندی, در حیطه رعایت شئونات اخلاقی با میانگین نمره 4.834 مشاهده شد. بررسی تاثیر همزمان متغیرهای رعایت شئونات اخلاقی, زمان بندی و برنامه ریزی خدمات, کیفیت خدمات و مناسب بودن هزینه خدمات بر رضایت بیماران نشان داد که به طور همزمان فقط متغیر کیفیت بر رضایت بیماران تاثیر دارد و تاثیر سه متغیر دیگر معنادار نیست.بحث و نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که کیفیت خدمات مهم ترین عاملی است که بر سطح رضایت مندی بیماران تاثیر مستقیم دارد. بنابراین پیشنهاد می شود سنجش مستمر کیفیت خدمات و میزان رضایت بیماران به عنوان یکی از ملزومات در کلیه مراکز دولتی و غیردولتی انجام شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دستغیب، مرضیه، کمالی، محمد، و چابک، علی. (1394). بررسی رضایت مندی بیماران از خدمات فیزیوتراپی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1392. علوم پزشکی صدرا، 3(4)، 279-290. SID. https://sid.ir/paper/238802/fa

    Vancouver: کپی

    دستغیب مرضیه، کمالی محمد، چابک علی. بررسی رضایت مندی بیماران از خدمات فیزیوتراپی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1392. علوم پزشکی صدرا[Internet]. 1394؛3(4):279-290. Available from: https://sid.ir/paper/238802/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه دستغیب، محمد کمالی، و علی چابک، “بررسی رضایت مندی بیماران از خدمات فیزیوتراپی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1392،” علوم پزشکی صدرا، vol. 3، no. 4، pp. 279–290، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238802/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button