مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

665
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط ادراک کارکنان از عدالت سازمانی با پاسخگویی اجتماعی در بیمارستانهای منتخب آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1395

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 43

چکیده

 مقدمه: عدالت سازمانی, به دلیل اثرات مهم بر نگرش و رفتارهای کارکنان در سازمان های بهداشتی و درمانی اهمیت ویژه ای دارد. پاسخگویی نیز یکی از مسائل مهم هر نظام سلامت بوده که برای سیاست گذاران و مدیران سلامت بسیار با اهمیت است. این پژوهش با هدف بررسی ارتباط عدالت سازمانی و مولفه های آن با پاسخگویی اجتماعی در بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1395 انجام شد. مواد و روش: این مطالعه توصیفی-تحلیلی در 5 بیمارستان منتخب بصورت مقطعی انجام شد. نمونه پژوهش جهت سنجش عدالت سازمانی شامل 245 نفر از کارکنان بیمارستان و به منظور بررسی پاسخگویی 228 نفر از بیماران بستری بود. از پرسشنامه بیوگر برای بررسی عدالت سازمانی و از پرسشنامه سازمان جهانی بهداشت برای بررسی پاسخگویی استفاده شد. داده ها با استفاده ازشاخص های آمار توصیفی و آزمون های ANOVA, ضریب همبستگی پیرسون در سطح معنی داری 5%= α تحلیل شد. یافته ها: میانگین عدالت سازمانی و پاسخگویی اجتماعی به ترتیب 56/11 ± 10/58 و 62/11 ± 90/77 بدست آمد. بین عدالت سازمانی با پاسخگویی اجتماعی ارتباط معناداری وجود داشت(5/0 r=, 03/0 p=). بحث و نتیجه گیری: وضعیت عدالت سازمانی و پاسخگویی به ترتیب در سطح متوسط و خوب ارزیابی شد. لذا جهت بهبود شرایط عدالت ادارک شده, اتخاذ سیاست هایی نظیر اصلاح روش ها و مکانیسم های پرداخت, تجدید نظر در فرآیندهای تصمیم گیری و نیز بهبود ارتباطات سرپرستان با کارکنان که منجر به ارتقاء هرچه بیشتر سطح پاسخگویی نیز خواهند شد, پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشوری، محمد، همایونی، عباس، یوسفی، علیرضا، و ستوده زاده، صغری. (1396). بررسی ارتباط ادراک کارکنان از عدالت سازمانی با پاسخگویی اجتماعی در بیمارستانهای منتخب آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1395. علوم پزشکی صدرا، 6(1 )، 29-43. SID. https://sid.ir/paper/238888/fa

    Vancouver: کپی

    کشوری محمد، همایونی عباس، یوسفی علیرضا، ستوده زاده صغری. بررسی ارتباط ادراک کارکنان از عدالت سازمانی با پاسخگویی اجتماعی در بیمارستانهای منتخب آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1395. علوم پزشکی صدرا[Internet]. 1396؛6(1 ):29-43. Available from: https://sid.ir/paper/238888/fa

    IEEE: کپی

    محمد کشوری، عباس همایونی، علیرضا یوسفی، و صغری ستوده زاده، “بررسی ارتباط ادراک کارکنان از عدالت سازمانی با پاسخگویی اجتماعی در بیمارستانهای منتخب آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1395،” علوم پزشکی صدرا، vol. 6، no. 1 ، pp. 29–43، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238888/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button