Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,002
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,224
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانشجویان دختر پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 58

چکیده

 مقدمه: اضطراب امتحان پاسخی به شرایط مربوط به ارزیابی عملکرد دانشجو یان است. اضطراب امتحان می تواند با عملکرد تحصیلی ضعیف, مرتبط باشد.هدف: هدف از انجام این پژوهش, تعیین سطح اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان دختر پرستاری بوده است. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی - تحلیلی به صورت مقطعی در سال 1390 بر روی 161 نفر از دانشجویان پرستاری دختر مشغول به تحصیل در ترم تحصیلی دوم تا ششم انجام شد. ابزارها شامل مقیاس اندازه گیری اضطراب امتحان ساراسون 37 سوالی با ضریب آلفا کرونباخ 0.88 و همسانی درونی 95% و روایی معیار 0.72 و پرسشنامه 14 سوالی مشخصات فردی و تحصیلی بود. عملکرد تحصیلی بر اساس معدل تحصیلی (میانگین کل نمرات ترم های گذرانده شده) به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تی مستقل, آزمون توان دوم کای, ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن, تحلیل واریانس, تحلیل رگرسیون خطی و تحلیل لجستیک توسط نرم افزار SPSS16 در سطح معنی داری 0.05 انجام شد. یافته ها: در این پژوهش, میانگین نمره اضطراب امتحان دانشجویان دختر پرستاری 18.16 و میانگین معدل تحصیلی 14.53 بود. بین اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانشجویان, ارتباط معناداری در جهت معکوس (0.213-=r, P=0.007) دیده شد. همچنین متغیرهای اشتغال به کار و ترم تحصیلی به عنوان متغیر پیشگو بیشترین تاثیر منفی را روی عملکرد تحصیلی داشتند. آزمون تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد با در نظر گرفتن سایر متغیرها و از جمله سطح اضطراب امتحان به عنوان متغیر پیشگو, ارتباط معنا داری در جهت معکوس با عملکرد تحصیلی (0.047=P) وجود دارد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج, کمک به یادگیری دانشجویان برای مدیریت موثر اضطراب یک وظیفه چالش برانگیز است که نیاز به تلاش گروهی درتمامی مراحل فرایند آموزشی به ویژه درسیستم های آموزشی عالی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یزدانی، فریدخت. (1391). اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانشجویان دختر پرستاری. مدیریت پرستاری، 1(1)، 47-58. SID. https://sid.ir/paper/239345/fa

    Vancouver: کپی

    یزدانی فریدخت. اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانشجویان دختر پرستاری. مدیریت پرستاری[Internet]. 1391؛1(1):47-58. Available from: https://sid.ir/paper/239345/fa

    IEEE: کپی

    فریدخت یزدانی، “اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانشجویان دختر پرستاری،” مدیریت پرستاری، vol. 1، no. 1، pp. 47–58، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239345/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا