مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش صفات شخصیتی نورزگرایی/برون گرایی در پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 51

چکیده

 مقدمه دانشجویان به عنوان آینده سازان هر جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند از این رو مطالعه و پیش بینی صفات شخصیتی آنها با توجه به خود کارآمدی تحصیلی, نقش موثری در پیشرفت جامعه و سلامت روانی آنها دارد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی (تحلیل رگرسیون) است. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاداسلامی واحد بروجرد طی سال 98-1397 بود. با روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 350 نفر انتخاب شد. جمع آوری داده ها با کمک پرسشنامه صفات پنج گانه ی شخصیت-فرم کوتاه (NEO Five-Factor Inventory) و پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی (Academic Self-efficacy Scale) انجام شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار), ماتریس ضریب همبستگی و رگرسیون چندمتغیره با نرم افزار SPSS26 استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد که بین خودکارآمدی تحصیلی با نورزگرایی در دانشجویان علوم پزشکی رابطه ی منفی و معنی داری وجود دارد (539/0-=r و 007/0=P). بین خودکارآمدی تحصیلی با برون گرایی در دانشجویان نیز رابطه ی مثبت و معنی داری بود (489/0=r و 013/0=P). همچنین, ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تحلیل رگرسیون چندمتغیره به روش همزمان نشان داد صفت شخصیتی برون گرایی (05/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رازانی، محسن، جهان، فائزه، ستوده اصل، نعمت، و معاضدیان، آمنه. (1398). بررسی نقش صفات شخصیتی نورزگرایی/برون گرایی در پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی. مدیریت پرستاری، 8(3 )، 45-51. SID. https://sid.ir/paper/239372/fa

    Vancouver: کپی

    رازانی محسن، جهان فائزه، ستوده اصل نعمت، معاضدیان آمنه. بررسی نقش صفات شخصیتی نورزگرایی/برون گرایی در پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی. مدیریت پرستاری[Internet]. 1398؛8(3 ):45-51. Available from: https://sid.ir/paper/239372/fa

    IEEE: کپی

    محسن رازانی، فائزه جهان، نعمت ستوده اصل، و آمنه معاضدیان، “بررسی نقش صفات شخصیتی نورزگرایی/برون گرایی در پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی،” مدیریت پرستاری، vol. 8، no. 3 ، pp. 45–51، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239372/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button