مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

299
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی اقدامات موسیقی درمانی در افزایش توانایی مهارت خواندن در کودکان دبستانی کاشت حلزون

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 47

چکیده

 مقدمه و اهداف: هدف پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی موسیقی درمانی بر افزایش توانایی خواندن در کودکان دبستانی کاشت حلزون شنوایی بود. حس شنیداری حس مهمی است که به رشد گفتار و زبان و مهارت های شناختی کمک عمده ای می کند. یکی از تظاهرات زبان, خواندن است که مبتنی بر زبان گفتاری می باشد. خواندن یک مهارت مهم برای یادگیری دروس در کودکان است که نقص شنیداری یا هر نوع نقص حسی باعث محدودیت در تجربه و یادگیری می شود, به طوری که در افراد کم شنوا نقص حس شنوایی روی تفکر, تصویرسازی و ادراک آنها تاثیر می گذارد. بین توانایی خواندن و میزان افت شنوایی ارتباط مستقیمی وجود دارد و هر چه میزان افت شنوایی بیشتر باشد, توانایی خواندن و درک مطلب ضعیف تر می گردد. مواد و روش ها: روش اجرای پژوهش آزمایشی و طرح پژوهش پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش کودکان 10 تا 8 سال مبتلا به اختلال شنوایی است که عمل کاشت حلزون را انجام دادند. روش نمونه گیری به صورت در دسترس است. ابزار گردآوری آزمون اختلال خواندن مصطفی تبریزی است که در مدت 3 دقیقه انجام می شود و در آن کلمات خوانده شده و تعداد اشنباهات در روی چک لیست تیک زده می شود و نوع اختلال تشخیص داده می شود. یافته ها: با توجه به یافته های پژوهش می توان گفت که اقدامات موسیقی درمانی بر افزایش توانایی مهارت خواندن در کودکان دبستانی کاشت حلزونی شنوایی تاثیرگذار می باشد. نتیجه گیری: قاعدتا فرآیند خواندن ابزاری بسیار مهم و بنیادی برای یادگیری دانش آموزان به شمار می رود و به عنوان وسیله ای برای گسترش توانایی های دانش آموز در مراحل یادگیری کاربرد دارد. تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر نشان داد که اثربخشی موسیقی درمانی بر مهارت های خواندن در کودکان دبستان کاشت حلزونی معنادار می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شه پناه، میترا، حاتمی، محمد، و نوری، ربابه. (1396). اثربخشی اقدامات موسیقی درمانی در افزایش توانایی مهارت خواندن در کودکان دبستانی کاشت حلزون. طب توانبخشی، 6(4 )، 39-47. SID. https://sid.ir/paper/239516/fa

    Vancouver: کپی

    شه پناه میترا، حاتمی محمد، نوری ربابه. اثربخشی اقدامات موسیقی درمانی در افزایش توانایی مهارت خواندن در کودکان دبستانی کاشت حلزون. طب توانبخشی[Internet]. 1396؛6(4 ):39-47. Available from: https://sid.ir/paper/239516/fa

    IEEE: کپی

    میترا شه پناه، محمد حاتمی، و ربابه نوری، “اثربخشی اقدامات موسیقی درمانی در افزایش توانایی مهارت خواندن در کودکان دبستانی کاشت حلزون،” طب توانبخشی، vol. 6، no. 4 ، pp. 39–47، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239516/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button