مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

712
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شیوع نارسایی توجه-بیش فعالی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 239

چکیده

 مقدمه و اهداف: اختلال کمبود توجه-بیش فعالی یک اختلال عصبی و ارثی است که در بزرگ سالی از بین نرفته و به عنوان یک بیماری مهم شناخته می شود. این اختلال به خصوص در دانشجویان مبتلا مشکلات بسیاری در زمینه های عاطفی, اجتماعی, تحصیلی و شغلی ایجاد می کند. هدف پژوهش حاضر بررسی میزان علائم بیش فعالی و نارسایی توجه بالغین در دانشکده های علوم پزشکی شهید بهشتی بود. مواد و روش ها: گروه نمونه 230 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. اطلاعات آزمودنی ها توسط پرسش نامه دموگرافیک و پرسش نامه کانرز جهت تعیین ADHD در بزرگ سالان جمع آوری شد. یافته ها: میزان شیوع کلی ADHD با نمره ≤ T55, 31% و با احتساب نمره ≤ T65, 8. 9% به دست آمد. میزان ADHD در زیر مقیاس C (نشانه های کلی بیش فعالی/کم توجهی) با فراوانی 29% در نقطه برش ≤ T55 و 9. 5% در نقطه برش ≤ T65دارای بیشترین فراوانی بود. زیرمقیاس D (شاخص بیش فعالی/کم توجهی) با فراوانی 26. 8% در نمرات تی بالای 55 و زیرمقیاس A (کم توجهی-مشکل حافظه) در نمرات تی بالای 65 با فراوانی 7. 8% دارای کمترین فراوانی بودند. نتیجه گیری: با توجه به میزان قابل توجهی از این اختلال در بین دانشجویان به نظر می رسد که غربالگری دانشجویان دارای این اختلال و نیز بررسی بیشتر در جهت کمک به بهبود عملکرد و روابط آنها ضروری باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ظهیرالدین، علیرضا، آدینه، مینا، راجزی اصفهانی، سپیده، و احمدی، آمنه. (1396). بررسی شیوع نارسایی توجه-بیش فعالی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. طب توانبخشی، 6(4 )، 231-239. SID. https://sid.ir/paper/239524/fa

    Vancouver: کپی

    ظهیرالدین علیرضا، آدینه مینا، راجزی اصفهانی سپیده، احمدی آمنه. بررسی شیوع نارسایی توجه-بیش فعالی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. طب توانبخشی[Internet]. 1396؛6(4 ):231-239. Available from: https://sid.ir/paper/239524/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا ظهیرالدین، مینا آدینه، سپیده راجزی اصفهانی، و آمنه احمدی، “بررسی شیوع نارسایی توجه-بیش فعالی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،” طب توانبخشی، vol. 6، no. 4 ، pp. 231–239، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239524/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button