Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

576
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای علائم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی کودکان مبتلا به نارسایی تقاربی چشم با کودکان سالم

صفحات

 صفحه شروع 182 | صفحه پایان 189

چکیده

 مقدمه و اهداف مطالعات جمعیت شناختی نشان داده که فراوانی اختلالات کمبود توجه و بیش فعالی در کودکان دارای ناکارآمدی تقاربی در مقایسه با جمعیت عادی کودکان بیشتر است. هدف مطالعه حاضر بررسی مقایسه ای علائم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در کودکان ایرانی دارای ناکارآمدی تقاربی با کودکان سالم می باشد.مواد و روش ها در مطالعه مشاهده ای–مقایسه ای حاضر, تعداد 47 کودک مبتلا به ناکارآمدی تقاربی چشم از دو مدرسه در شهر بروجن با 61 کودک سالم, مورد مقایسه قرار گرفتند. معاینه بینایی کودکان, توسط اپتومتریست انجام شد و کودکان با سابقه قبلی ضربه و جراحی چشمی, نارسایی تکاملی و بیماری های روانی از مطالعه خارج شدند.پس از تکمیل فرم رضایت شخصی پرسش نامه دموگرافیک و پرسش نامه علائم مرضی کودکان (CSI 4) مقیاس مربوط به علائم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و نافرمانی توسط والدین تکمیل شد و داده ها بررسی و توسط نرم افزار SPSS 19 مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها اطلاعات حاصل از 47 کودک دارای ناکارآمدی تقاربی و 61 کودک نرمال مورد بررسی قرار گرفت. متوسط سنی کودکان مبتلا به ناکارآمدی تقاربی چشم 107±1.6 و کودکان سالم 10.7±1.8به دست آمد. اختلاف معنادار آماری بین دو گروه در مقیاس بی توجهی, مقیاس پرتحرکی و رفتار تکانه ای به دست نیامد (p>0.05).نتیجه گیری در مطالعه حاضر مشخص گردید که علائم بی توجهی, پرتحرکی و رفتارهای تکانه ای در کودکان ایرانی مبتلا به ناکارآمدی تقاربی نسبت به کودکان نرمال تفاوتی نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیباج نیا، پروین، رضایی، معصومه، طباطبایی، سیدمهدی، آقازاده امیری، محمد، و همتیان دهکردی، محمد. (1395). بررسی مقایسه ای علائم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی کودکان مبتلا به نارسایی تقاربی چشم با کودکان سالم. طب توانبخشی، 5(4)، 182-189. SID. https://sid.ir/paper/239735/fa

    Vancouver: کپی

    دیباج نیا پروین، رضایی معصومه، طباطبایی سیدمهدی، آقازاده امیری محمد، همتیان دهکردی محمد. بررسی مقایسه ای علائم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی کودکان مبتلا به نارسایی تقاربی چشم با کودکان سالم. طب توانبخشی[Internet]. 1395؛5(4):182-189. Available from: https://sid.ir/paper/239735/fa

    IEEE: کپی

    پروین دیباج نیا، معصومه رضایی، سیدمهدی طباطبایی، محمد آقازاده امیری، و محمد همتیان دهکردی، “بررسی مقایسه ای علائم اختلال کمبود توجه و بیش فعالی کودکان مبتلا به نارسایی تقاربی چشم با کودکان سالم،” طب توانبخشی، vol. 5، no. 4، pp. 182–189، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239735/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا