مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر برند شهری و اولویت بندی آنها از دیدگاه گردشگران بین المللی (مطالعه موردی: برج میلاد تهران)

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 135

چکیده

 گردشگری شهری, بخشی از بازار گردشگری بین المللی است که بیشترین پتانسیل توسعه را در سال های اخیر داشته است. در سال جاری میلادی (2015 ) تمایل گردشگران ورودی به بازدید از کشور ایران و جاذبه های تاریخی, فرهنگی و نمادهای آن, به امری روبه رشد تبدیل شده است. شهر تهران, به عنوان پایتخت ایران, مناسب ترین گزینه مقصد گردشگری شهری برای گردشگران بین المللی است و نمادهای جذاب شهری آن, نقش مهمی را در جذب این گردشگران داشته است, از این رو هدف اصلی این پژوهش, شناسایی و تعیین اولویت بندی ابعاد برند برج میلاد تهران, از دیدگاه گردشگران بین المللی است. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی و با هدف کاربردی, با استفاده از مطالعات اسنادی و تحقیقات میدانی است و برای جمع آوری داده ها, از ابزار پرسشنامه در بین گردشگران بین المللی بازدیدکننده از برج میلاد تهران, در بازه زمانی مهرماه و آبان ماه سال 1394 استفاده شده است. ابتدا پرسشنامه اولیه ای به صورت آزمایشی در بین یک گروه 30نفر از گردشگران بین المللی در برج میلاد توزیع گردید و اعتبار و پایایی پرسشنامه, تایید شد, سپس پرسشنامه اصلاحی که شامل بیست مولفه بود در اختیار حجم نمونه 240 نفری که بر اساس روش نمونه گیری در دسترس, انتخاب شده اند, قرارگرفت. داده ها با استفاده از آزمون فریدمن و نرم افزار SPSS, تجزیه وتحلیل شدند. نتایج حاصل حاکی از آن بودند که از میان شش بعد در نظر گرفته شده, بعد معروفیت نام برند, با میانگین رتبه ای 4.98, به عنوان مهم ترین اولویت در انتخاب مکان مورد بازدید, از دیدگاه گردشگران, مورد شناسایی قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button