هدف این پژوهش، بررسی تاثیر هشت هفته تمرینات ریتمیک محلی بر تعادل پویای دانش آموزان دختر کم توان ذهنی بود. بدین منظور، 20 دانش آموز دختر کم توان ذهنی در دسترس، در دو گروه ده نفره کنترل و تجربی مورد مطالعه قرار گرفتند. مدت کار تجربی هشت هفته سه جلسه ای و شامل اجرای تمرینات ریتمیک منطقه ایلام به مدت 60-45 دقیقه بود. در پیش و پس آزمون، تعادل پویای آزمودنی ها به وسیله آزمون گردش ستاره ای ارزیابی شد. یافته های آزمون t همبسته بر پیشرفت معنادار هر دو گروه دلالت داشتند (P=0.000)، اما تفاوت بین گروه ها در پس آزمون، از لحاظ آماری معنادار نبود (P=0.859). بر طبق این یافته ها، اگر چه مقطع ابتدائی دوره ای مساعد برای رشد عملکردهای تعادلی است، اما عناصر موجود در تمرینات ریتمیک محلی، توانایی بهره گیری از این پتانسیل را نداشتند.