مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

796
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اصالت متون سه کتاب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان از دیدگاه انسجام

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 168

چکیده

اصالت متون آموزشی از مشخصه های مهم در آموزش ارتباطی زبان است. این پژوهش, با طرح این پرسش که "متون کتاب های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان, تا چه حد منعکس کننده مشخصه اصالت است؟"؛ به ارزیابی متون سه کتاب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان می پردازد. معیار این ارزیابی کمیت و کیفیت کاربرد گفتمان نماهای انسجامی در متون غیر آموزشی و مقایسه آن با متون آموزشی است. در این پژوهش, کمیت و کیفیت وقوع گفتمان های انسجامی در دوازده متن آموزشی از سه کتاب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و پنج متن غیرآموزشی, بررسی و نتایج به دست آمده با یکدیگر مقایسه شد. نتیجه این پژوهش نشان می دهد کمیت و کیفیت کاربرد گفتمان نماهای انسجامی در دو کتاب آموزش زبان فارسی, بسیار مشابه متون غیر آموزشی است و کتاب سوم از این دیدگاه با دو کتاب دیگر متفاوت؛ بنابراین, مشابهت آن با متون غیر آموزشی کمتر است و در نتیجه می توان گفت که درجه اصالت متون این سه کتاب یکسان نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داوری اردکانی، نگار، و آقاابراهیمی، هاجر. (1391). ارزیابی اصالت متون سه کتاب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان از دیدگاه انسجام. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 1(1)، 151-168. SID. https://sid.ir/paper/240621/fa

    Vancouver: کپی

    داوری اردکانی نگار، آقاابراهیمی هاجر. ارزیابی اصالت متون سه کتاب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان از دیدگاه انسجام. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1391؛1(1):151-168. Available from: https://sid.ir/paper/240621/fa

    IEEE: کپی

    نگار داوری اردکانی، و هاجر آقاابراهیمی، “ارزیابی اصالت متون سه کتاب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان از دیدگاه انسجام،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 1، no. 1، pp. 151–168، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240621/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button