مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

922
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش جمله های شرطی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: مقایسه دو روش تدریس ساختاری و تکلیف-محور

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 59

چکیده

 محققان حوزه آموزش زبان بر این باورند که شیوه آموزش, تاثیر فراوانی بر سرعت و عمق یادگیری یک زبان دارد. اهمیت موضوع فوق, در آموزش برخی ساخت های زبان فارسی که از پیچیدگی های معنایی و نحوی برخوردارند, آشکار است. یکی از ساخت های مذکور, ساخت جمله های شرطی است که در پژوهش حاضر تلاش شده تا دو روش تدریس ساختاری و تکلیف-محور در آموزش این نوع جمله ها به غیر فارسی زبانان مورد بررسی قرار گیرد و روش تدریس برتر در این زمینه معرفی گردد. بدین منظور, 30 نفر عرب زبان از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به صورت تصادفی انتخاب شدند و در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. گروه آزمایش, تحت آموزش جمله های شرطی به روش تکلیف -محور و گروه کنترل, تحت آموزش به روش ساختاری قرار گرفتند. در پایان, از هر یک از این گروه ها آزمونی به عمل آمد. پس از جمع آوری داده های حاصل از آزمون و تجزیه و تحلیل آن ها مشخص گردید که در تدریس جمله های شرطی, روش تکلیف-محور نسبت به روش ساختاری از مزیت بیشتری برخوردار می باشد و می تواند به عنوان روش تدریس برتر مد نظر قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دبیرمقدم، محمد، و صدیقی فر، زهره. (1391). آموزش جمله های شرطی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: مقایسه دو روش تدریس ساختاری و تکلیف-محور. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 1(2)، 31-59. SID. https://sid.ir/paper/240629/fa

    Vancouver: کپی

    دبیرمقدم محمد، صدیقی فر زهره. آموزش جمله های شرطی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: مقایسه دو روش تدریس ساختاری و تکلیف-محور. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1391؛1(2):31-59. Available from: https://sid.ir/paper/240629/fa

    IEEE: کپی

    محمد دبیرمقدم، و زهره صدیقی فر، “آموزش جمله های شرطی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: مقایسه دو روش تدریس ساختاری و تکلیف-محور،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 1، no. 2، pp. 31–59، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240629/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button