مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

712
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آزمون چندگزینه ای شنیدن: مقایسه تاثیر ارائه گزینه ها در دو قالب نوشتاری و گفتاری

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 68

چکیده

 مهارت شنیداری و مهارت گفتاری از لحاظ دانش آموزشکاوی زبان ارتباط تنگاتنگی در تعاملات زبانی با یکدیگر دارند. از این رو, عموما اندازه گیری درک شنیداری بدون در نظر گرفتن سایر مهارت های زبانی فارسی آموزان کمی دشوار به نظر می رسد. هدف این پژوهش, پاسخگویی به این پرسش است: آزمونی که گزینه های آن در قالب نوشتاری ارائه می گردد, برای ارزیابی مهارت شنیدن مناسب تر است یا آزمونی که گزینه ها در آن به صورت گفتاری طراحی و اجرا می گردد؟ بدین منظور, برای سنجش درک شنیداری, آزمونی طراحی گردید و برای اجرای این پژوهش, گزینه های آزمون در دو قالب نوشتاری و گفتاری ارائه گردید. نمونه آماری این پژوهش را 36 فارسی آموز غیرایرانی مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در رده سنی 18 تا 25 سال تشکیل می دادند که از لحاظ زبانی در سطح پیشرفته و به طور تصادفی انتخاب شدند. روش انجام تحقیق از نوع میدانی بوده و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای آماری استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که در مقایسه با قالب گفتاری, دیدگاه آزمودنی ها نسبت به دیدگاه نوشتاری, مثبت تر و رضایت مندی آنان نیز از این نوع قالب ارائه گزینه ها بیشتر بوده است, اما آزمودنی ها در پاسخ به گزینه ها در قالب گفتاری عملکرد بهتری داشته و موفقیت بیشتری به دست آورده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندی، بهمن، روشن، بلقیس، وکیلی فرد، امیررضا، و گل پور، لیلا. (1393). آزمون چندگزینه ای شنیدن: مقایسه تاثیر ارائه گزینه ها در دو قالب نوشتاری و گفتاری. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 3(2 (پیاپی 7))، 47-68. SID. https://sid.ir/paper/240652/fa

    Vancouver: کپی

    زندی بهمن، روشن بلقیس، وکیلی فرد امیررضا، گل پور لیلا. آزمون چندگزینه ای شنیدن: مقایسه تاثیر ارائه گزینه ها در دو قالب نوشتاری و گفتاری. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1393؛3(2 (پیاپی 7)):47-68. Available from: https://sid.ir/paper/240652/fa

    IEEE: کپی

    بهمن زندی، بلقیس روشن، امیررضا وکیلی فرد، و لیلا گل پور، “آزمون چندگزینه ای شنیدن: مقایسه تاثیر ارائه گزینه ها در دو قالب نوشتاری و گفتاری،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 3، no. 2 (پیاپی 7)، pp. 47–68، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240652/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا