مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقدی بر کتاب «رویکردهای نظری و عملی تدوین برنامه های درسی در آموزش عالی»

صفحات

 صفحه شروع 116 | صفحه پایان 141

چکیده

 هدف مقاله ی حاضر, نقدی بر کتاب «رویکردهای نظری و عملی تدوین برنامه های درسی در آموزش عالی» بود. لذا از روش کاوشگری فلسفی انتقادی استفاده شد. موردمطالعه کتاب مذکور تألیف نصر, اعتمادی زاده (دریکوندی) و نیلی بود که در سال 1390 از سوی انتشارات دانشگاه اصفهان و سازمان سمت منتشر شده است. ابزار نقد اثر مذکور چک لیست نقد کتب درسی دانشگاهی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی بود. برای تحلیل اطلاعات نیز از تحلیل محتوای کیفی استفاده شد. براساس یافته ها, قوت های کتاب شامل نگارش روان و رسا, سازواری اثر با مبانی و اصول دینی و اسلامی و به کارگیری ابزارهای علمی بود. ضعف های اثر نیز عبارت بودند از: نامناسب بودن نظم منطقی و انسجام مطالب فصول, قدیمی بودن منابع, استناددهی نامناسب, ابهام در امانت داری در منبع دهی, کم توجهی به بررسی و تحلیل علمی مسائل, نداشتن نوآوری و قدیمی بودن محتوا, کم توجهی به مبانی و پیش فرض های موردقبول در حوزه ی برنامه ی درسی. با درنظر گرفتن قوت ها و ضعف های فوق می توان گفت که این اثر نیازمند بازنگری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدمحمدحسین. (1397). نقدی بر کتاب «رویکردهای نظری و عملی تدوین برنامه های درسی در آموزش عالی». پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 22(43 )، 116-141. SID. https://sid.ir/paper/240829/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدمحمدحسین. نقدی بر کتاب «رویکردهای نظری و عملی تدوین برنامه های درسی در آموزش عالی». پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1397؛22(43 ):116-141. Available from: https://sid.ir/paper/240829/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدحسین حسینی، “نقدی بر کتاب «رویکردهای نظری و عملی تدوین برنامه های درسی در آموزش عالی»،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 22، no. 43 ، pp. 116–141، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240829/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button