مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,038
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

676
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی پاراگراف بندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 59

چکیده

 هدف این پژوهش, مطالعه و مقایسه انواع مختلفی از ساختار متن تفسیری از طریق پاراگراف بندی بر روی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.نمونه مورد مطالعه عبارت بود از دانشجویان مشغول به تحصیل در واحد تهران شرق که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. آزمودنیها پس از نمونه گیری تصادفی, در یک طرح عاملی یک راهه به صورت تصادفی جایگزین شدند. ابزارها عبارت بودند از متون, پرسشنامه درک مطلب. به منظور تحلیل داده ها نیز از تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی استفاده شد. بخشی از یافته های آماری نشان دادند که پاراگرافبندی متن منجر به افزایش درک مطلب می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فردوسی پور، عاطفه. (1391). اثربخشی پاراگراف بندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 16(26)، 46-59. SID. https://sid.ir/paper/240845/fa

    Vancouver: کپی

    فردوسی پور عاطفه. اثربخشی پاراگراف بندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1391؛16(26):46-59. Available from: https://sid.ir/paper/240845/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه فردوسی پور، “اثربخشی پاراگراف بندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 16، no. 26، pp. 46–59، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240845/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button