مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,142
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی الگوهای بیانی متن بر درک خواندن

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 13

چکیده

 هدف این پژوهش, مطالعه و مقایسه اثربخشی الگوهای بیانی (معنایی) متن علمی بر درک خواندن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است. گروه نمونه عبارت بود از دانشجویان مشغول به تحصیل در واحد تهران شرق که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. آزمودنی ها پس از نمونه گیری تصادفی, در گروه های آزمایشی به صورت تصادفی جایگزین شدند. ابزارها عبارت بود از: متون و پرسش نامه درک مطلب. متون شامل سه طرحواره مختلف متن با محتوای مشابه بود: متن توصیفی (فهرستی), متن توضیحی و متن تحلیلی. به منظور تحلیل داده ها نیز از تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد. یافته های این مطالعه اثربخشی نوع متن را بر درک خواندن دانشجویان مورد تایید قرار نداد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فردوسی پور، عاطفه. (1392). اثربخشی الگوهای بیانی متن بر درک خواندن. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 17(31)، 1-13. SID. https://sid.ir/paper/240865/fa

    Vancouver: کپی

    فردوسی پور عاطفه. اثربخشی الگوهای بیانی متن بر درک خواندن. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1392؛17(31):1-13. Available from: https://sid.ir/paper/240865/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه فردوسی پور، “اثربخشی الگوهای بیانی متن بر درک خواندن،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 17، no. 31، pp. 1–13، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240865/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button