Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,934
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

784
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ظرفیت آموزش مسائل مدل سازی برای تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 192

چکیده

 با توجه به تاکید سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران بر ارتقای مهارت های مدل-سازی دانش آموزان, این مطالعه به بررسی نگرش ریاضی و نظرات 244 دانش آموز پایه دوم متوسطه درباره مسائل مدل سازی ریاضی می پردازد. این تحقیق به صورت پیش آزمون-مداخله آموزشی-پس آزمون برگزار شد. مداخله آموزشی به این صورت بود که دانش آموزان در دو گروه با شیوه آموزشی متفاوت شیوه آموزشی مستقیم (معلم محور) و شیوه استراتژی عمل گرا (دانش آموز محور) طی 6 جلسه به حل مسائل مدل سازی ریاضی پرداختند. برای جمع آوری اطلاعات از یک پرسشنامه در مقیاس لیکرت و یک پرسشنامه باز پاسخ استفاده شد. نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش مسائل مدل-سازی در هر دو گروه آموزشی, بهبود نگرش ریاضی دانش آموزان را به همراه داشته است. به علاوه, درحالی که اغلب دانش آموزان درباره مسائل مدل سازی نگرش مثبتی دارند, آن ها را کاربردی و جالب توصیف کردند, برخی هم نظراتی منفی داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پرهیزگار، زکیه، علم الهدایی، حسن، و جباری نوقابی، مهدی. (1396). ظرفیت آموزش مسائل مدل سازی برای تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به ریاضی. نظریه و عمل در برنامه درسی، 5(9 )، 167-192. SID. https://sid.ir/paper/241883/fa

    Vancouver: کپی

    پرهیزگار زکیه، علم الهدایی حسن، جباری نوقابی مهدی. ظرفیت آموزش مسائل مدل سازی برای تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به ریاضی. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1396؛5(9 ):167-192. Available from: https://sid.ir/paper/241883/fa

    IEEE: کپی

    زکیه پرهیزگار، حسن علم الهدایی، و مهدی جباری نوقابی، “ظرفیت آموزش مسائل مدل سازی برای تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به ریاضی،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 5، no. 9 ، pp. 167–192، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241883/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا