مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر پرسه زنی سایبری بر احساس نشاط و مشغولیت تحصیلی دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 204 | صفحه پایان 212

چکیده

 زمینه و هدف: افزایش مشغولیت تحصیلی یکی از مهم ترین اولویت های آموزش عالی است. به نظر می رسد با توجه به افزایش استفاده از اینترنت, چگونگی بهره گیری از آن نقش مهمی در میزان مشغولیت تحصیلی دانشجویان داشته باشد. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر پرسه زنی سایبری بر نشاط و مشغولیت تحصیلی دانشجویان پزشکی است. مواد و روش ها: پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. نمونه ی تحقیق شامل 195 نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است, که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس های سه گانه ی پرسه زنی سایبری, احساس نشاط, و مشغولیت تحصیلی است که پس از محاسبه ی روایی و پایایی بین نمونه ی توزیع و داده ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافته ها: پرسه زنی سایبری تأثیر منفی و معناداری بر احساس نشاط (2/85-=t و 0/15-=β ) و مشغولیت تحصیلی دانشجویان (2/08-=t و 0/14-=β ) دارد, در حالی که احساس نشاط تأثیر مثبت و معناداری بر مشغولیت تحصیلی آنان (12/05=t و0/99=β ) دارد. نتیجه گیری: مسئولان دانشگاه ها باید برای افزایش مشغولیت تحصیلی دانشجویان, به چگونگی استفاده ی آنان از اینترنت جهت دهند و با کاهش رفتار پرسه زنی سایبری باعث افزایش نشاط و مشغولیت تحصیلی دانشجویان شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، الهام. (1397). بررسی تأثیر پرسه زنی سایبری بر احساس نشاط و مشغولیت تحصیلی دانشجویان پزشکی. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 6(3 )، 204-212. SID. https://sid.ir/paper/242367/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری الهام. بررسی تأثیر پرسه زنی سایبری بر احساس نشاط و مشغولیت تحصیلی دانشجویان پزشکی. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران[Internet]. 1397؛6(3 ):204-212. Available from: https://sid.ir/paper/242367/fa

    IEEE: کپی

    الهام حیدری، “بررسی تأثیر پرسه زنی سایبری بر احساس نشاط و مشغولیت تحصیلی دانشجویان پزشکی،” آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، vol. 6، no. 3 ، pp. 204–212، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242367/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button