مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

827
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی سیاست آموزش در زمینه ی ایمنی غذایی

صفحات

 صفحه شروع 383 | صفحه پایان 392

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به اینکه سیاست گذاری در زمینه ی آموزش ایمنی غذایی سازوکارهای ورود عموم مردم به سیستم کنترل موادغذایی را تقویت می کند و در تحقق همه جانبه و فراگیر ایمنی غذایی در جامعه مؤثر است, این پژوهش به تبیین ساختار سیاست آموزش در زمینه ی ایمنی غذایی برای درک فرایندها در موقعیت های اجتماعی و واقعی می پردازد. مواد و روش ها: تحقیق حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر نوع داده ها, کیفی است و مبتنی بر رویکرد گراندد تئوری است. گردآوری داده ها با ابزار مصاحبه ی نیمه ساختاریافته و روش نمونه گیری هدفمند به شیوه ی گلوله برفی انجام پذیرفت. جامعه ی آماری شامل 25 مدیر حوزه ی ایمنی غذایی با تجربه ی سیاست گذاری است که با آنها مصاحبه شد. همزمان با نمونه گیری, داده ها در نرم افزار MAXQDA. v2010 تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها: نتایج نهایی تحقیق در هفت طبقه ی مفهومی بررسی شد که عبارت اند از طیف گسترده ی ذی نفعان در سیاست آموزشی و خلق محیط کلان پشتیبان آموزشی به عنوان زمینه, رویکرد همه جانبه و یکپارچه ی سیاست آموزشی ایمنی غذایی به عنوان پدیده, توسعه ی ایمنی غذایی مبتنی بر دانایی به عنوان شرایط علی, برآورده ساختن نیازهای منابع به عنوان استراتژی عملیاتی, بومی گرایی به عنوان شرایط واسطه ای و ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه ای جامعه به عنوان پیامد. نتیجه گیری: در این مطالعه با تبیین الگوی مبتنی بر نظریه ی زمینه ای, ساختار سیاست آموزش ایمنی غذایی به دست آمد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضی کردمحله، لادن، حاتمی، جواد، شبیری، سیدمحمد، و نوروزی، امید. (1397). الگوی سیاست آموزش در زمینه ی ایمنی غذایی. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 6(4 )، 383-392. SID. https://sid.ir/paper/242479/fa

    Vancouver: کپی

    رضی کردمحله لادن، حاتمی جواد، شبیری سیدمحمد، نوروزی امید. الگوی سیاست آموزش در زمینه ی ایمنی غذایی. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران[Internet]. 1397؛6(4 ):383-392. Available from: https://sid.ir/paper/242479/fa

    IEEE: کپی

    لادن رضی کردمحله، جواد حاتمی، سیدمحمد شبیری، و امید نوروزی، “الگوی سیاست آموزش در زمینه ی ایمنی غذایی،” آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، vol. 6، no. 4 ، pp. 383–392، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242479/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button