مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روایی و پایایی ابزار نگرش به آموزش بین حرفه ای (IPE) در مراقبت های سلامت

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 19

چکیده

 زمینه و هدف: علی رغم پذیرش آموزش بین حرفه ای به عنوان رویکردی برای بهبود روند مشارکت بین اعضای گروه سلامت, مطالعات اندکی از ابزارهای روا و پایا جهت ارزیابی نگرش به آن استفاده نموده اند. این مطالعه با هدف تهیه ابزاری روا و پایا برای ارزیابی نگرش به آموزش بین حرفه ای انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه به منظور روان سنجی مقیاس نگرش به آموزش بین حرفه ای برروی 90 عضو هیات علمی بالینی دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران در سال 1394 انجام شد. ابزار اولیه 15 سوالی با مقیاس لیکرت از مطالعات قبلی اقتباس شده بود که پس از کسب اجازه به زبان فارسی ترجمه شد. ضریب تاثیر, شاخص روایی و نسبت روایی محتوا به ترتیب با قضاوت 10 نفر از اعضای جمعیت مورد مطالعه و 10 متخصص بررسی و روایی سازه آن با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی ارزیابی شد. پایایی ابزار به وسیله محاسبه تجانس درونی و آزمون باز آزمون ارزیابی شد. یافته ها: بر اساس شاخص ضریب تاثیر بالای 1.5 و شاخص روایی محتوای بالای 0.62 و نسبت روایی بالای 0.7, تعداد 12 سوال نگه داشته شد. بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی تمام این 12 سوال در ابزار باقی ماندند. دو عامل با در نظر گرفتن ارزش ویژه بالای 1 برای هر عامل, استخراج شدند. این مقیاس قادر به پیش بینی 52% از تغییرات کل مقیاس بود. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه شاهد مناسبی درباره استحکام ساختار عاملی و پایایی ابزار نگرش به آموزش بین حرفه ای در مراقبت های سلامتی است. این نتایج می تواند برای سنجش میزان نگرش به آموزش بین حرفه ای در مراقبت های سلامتی در دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سهرابی، زهره، سعید، آرزو، و صالحی، لیلی. (1397). بررسی روایی و پایایی ابزار نگرش به آموزش بین حرفه ای (IPE) در مراقبت های سلامت. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 6(1 )، 12-19. SID. https://sid.ir/paper/242525/fa

    Vancouver: کپی

    سهرابی زهره، سعید آرزو، صالحی لیلی. بررسی روایی و پایایی ابزار نگرش به آموزش بین حرفه ای (IPE) در مراقبت های سلامت. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران[Internet]. 1397؛6(1 ):12-19. Available from: https://sid.ir/paper/242525/fa

    IEEE: کپی

    زهره سهرابی، آرزو سعید، و لیلی صالحی، “بررسی روایی و پایایی ابزار نگرش به آموزش بین حرفه ای (IPE) در مراقبت های سلامت،” آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، vol. 6، no. 1 ، pp. 12–19، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242525/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button