مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,067
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,550
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی سنجه های سنجش تأثیرگذاری تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 171

چکیده

 شبکه اجتماعی اینستاگرام از محبوبیت بالایی در ایران و جهان برخوردار است و توانسته است نظرات بسیاری را به خود جلب نماید. امکانات پلتفرم این شبکه اجتماعی امکان مناسبی برای فعالان اقتصادی و شرکت های مختلف فراهم آورده است تا تبلیغات خود را در این شبکه ارائه نمایند و مخاطبان را برای خرید خدمات یا کالاها ترغیب نمایند. آمارهای منتشرشده نیز نشان می دهد که بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند. با این توصیف, این سؤال پیش می آید که چه سنجه هایی برای سنجش اثرگذاری تبلیغات در شبکه اینستاگرام را می توان ارائه نمود؟ برای پاسخ به این سؤال در این پژوهش از روش تحلیل محتوا استفاده شده است و 36 تحقیق شاخص در این عرصه (18 تحقیق داخلی و 18 تحقیق خارجی) موردارزیابی قرار گرفته اند و کوشش شده است تا ابعاد و مؤلفه های برای سنجش این اثرگذاری ارائه شوند. نتایج حاصل از این بررسی نشان می دهد که برای سنجش اثرگذاری تبلیغات در اینستاگرام می توان بر روی چهار بعد شامل ابعاد مرتبط با تبلیغ, ابعاد اثرگذاری روانی-زیستی, ابعاد مرتبط با برند و ابعاد مرتبط با رسانه تأکید کرد. هر یک از این ابعاد خود شامل مؤلفه های مختلفی هستند که محققان ارتباط میان آنها و اثرگذاری تبلیغات در اینستاگرام را مورد تأیید قرار داده اند. در پایان این تحقیق, با توجه به وضعیت خاص بهره گیری از اینستاگرام در ایران, پیشنهاداتی برای صاحبان صنایع و شرکت ها آورده شده است که بتوانند در این عرصه به موفقیت بیشتری دست یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالحسینی، محمد، روشندل اربطانی، طاهر، و عقیلی، سیدوحید. (1398). طراحی سنجه های سنجش تأثیرگذاری تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام. راهبرد اجتماعی فرهنگی، 8(31 )، 147-171. SID. https://sid.ir/paper/243601/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالحسینی محمد، روشندل اربطانی طاهر، عقیلی سیدوحید. طراحی سنجه های سنجش تأثیرگذاری تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام. راهبرد اجتماعی فرهنگی[Internet]. 1398؛8(31 ):147-171. Available from: https://sid.ir/paper/243601/fa

    IEEE: کپی

    محمد عبدالحسینی، طاهر روشندل اربطانی، و سیدوحید عقیلی، “طراحی سنجه های سنجش تأثیرگذاری تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام،” راهبرد اجتماعی فرهنگی، vol. 8، no. 31 ، pp. 147–171، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/243601/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button