مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,246
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محیط درونی و بیرونی حوزه آموزش دانشگاه مازندران بر اساس برنامه ریزی راهبردی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 114

چکیده

 هدف از این مطالعه, بررسی وضعیت شاخص های کلیدی حوزه آموزش دانشگاه مازندران, از طریق ارزیابی محیط خارجی و داخلی به منظور پیشنهاد استراتژی های مناسب است. در این پژوهش از روش ترکیبی طرح متوالی اکتشافی استفاده شده است. در بخش کیفی برای به دست آوردن مولفه های پرسشنامه, با ده نفر از افراد صاحب نظر در زمینه برنامه ریزی راهبردی و کسانی که بر وضعیت دانشگاه, اشراف داشته اند مصاحبه شده است. جامعه آماری بخش کمی این پژوهش, شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران است که 356 نفر می باشند, حجم نمونه پژوهش 120 نفر می باشد و از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی استفاده شده است که نهایتا 102 نفر مشارکت داشته اند. ابزار مورد استفاده دریخش کیفی پژوهش, مصاحبه و بررسی اسناد و مطالعه کتابخانه ای و در بخش کمی, پرسشنامه ی محقق ساخته ای است که با پایایی بالای 0. 9 مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و ماتریس ارزیابی عوامل داخلی, ماتریس ارزیابی عوامل خارجی, ماتریس SWOT و ماتریس IE, استفاده شده است. در بخش کیفی مولفه های پرسشنامه یا به عبارتی, نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدید های دانشگاه مازندران استخراج شد و در بخش کمی هم یافته ها نشان داد که با توجه به ماتریس چهار خانه ای داخلی و خارجی (IE), حوزه آموزش دانشگاه مازندران در ناحیه استراتژی رقابتی ST قرار دارد, بنابراین با توجه به نمره نهایی ماتریس داخلی(882/3), نقاط قوت حوزه آموزش دانشگاه مازندران بیشتر از نقاط ضعف آن بوده است, ولیکن با توجه به نمره نهایی ماتریس خارجی (312/2), تهدید ها بر فرصت های آن غلبه کرده است. در واقع دانشگاه در شرایطی است که می تواند با استفاده از قوت ها به بهره برداری از فرصت ها و کاهش ضعف و تهدید ها بپردازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیده زینب، ایزدی، صمد، و علی زاده ثانی، محسن. (1397). تحلیل محیط درونی و بیرونی حوزه آموزش دانشگاه مازندران بر اساس برنامه ریزی راهبردی. مطالعات برنامه ریزی آموزشی، 7(14 )، 97-114. SID. https://sid.ir/paper/243692/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیده زینب، ایزدی صمد، علی زاده ثانی محسن. تحلیل محیط درونی و بیرونی حوزه آموزش دانشگاه مازندران بر اساس برنامه ریزی راهبردی. مطالعات برنامه ریزی آموزشی[Internet]. 1397؛7(14 ):97-114. Available from: https://sid.ir/paper/243692/fa

    IEEE: کپی

    سیده زینب حسینی، صمد ایزدی، و محسن علی زاده ثانی، “تحلیل محیط درونی و بیرونی حوزه آموزش دانشگاه مازندران بر اساس برنامه ریزی راهبردی،” مطالعات برنامه ریزی آموزشی، vol. 7، no. 14 ، pp. 97–114، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/243692/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button