مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,299
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه کارآموزان و کارورزان از کیفیت آموزشی بخش پوست دانشگاه علوم پزشکی گیلان

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 76

چکیده

 مقدمه: از آنجایی که هدف آموزش بالینی فراهم آوردن فرصت هایی است تا دانشجویان بتوانند اطلاعات نظری را با واقعیات عملی پیوند بزنند, ارتقای کیفیت آن, می تواند موجب تربیت دانشجویان با کفایت در حیطه های مختلف بالینی گردد. این پژوهش برای بررسی دیدگاه کارآموزان و کارورزان رشته پزشکی از بخش پوست بیمارستان رازی رشت انجام شد.روش ها: این پژوهش, یک مطالعه توصیفی - مقطعی است که در آن 198 نفراز کارآموزان و کارورزان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال های 1391-1389 شر کت داشتند. پس از توضیح اهداف مطالعه به کلیه دانشجویان پزشکی بخش پوست, در پایان دوره پرسشنامه ای که بر اساس مقیاس 5 درجه ای لیکرت در مورد کیفیت آموزشی بخش تنظیم گردیده بود توزیع شد. این پرسشنامه مشتمل بر اثربخشی کلاس های نظری با توجه به سرفصل های آموزشی و کیفیت پاسخ گویی اساتید و دستیاران به نیازهای آموزشی و تناسب امتحان پایان دوره با محتوای آموزشی و نیز امکانات بخش بود. روایی آن به طریق روایی محتوی و پایایی ان از طریق آلفای کرونباخ 0.85 تایید گردید. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آزمون های t–test و آنالیز واریانس و از طریق نرم افزارآماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: از مجموع 198 پرسشنامه 189 مورد شامل 40 کارورز و 149 کارآموز قابل ارزیابی بودند. به طور کلی میانگین تمامی پاسخ ها به سوالات بالاتر از 3 بر اساس مقیاس لیکرت ارزیابی شدند. میانگین پاسخ به سوالات مربوط به کیفیت آموزش 3.31 و میانگین سنجش شرایط آموزشی 3.47 بود. میانگین پاسخ دانشجویان به مدت زمان حضور در بخش بین دو گروه کارآموز و کارورز اختلاف آماری معنی داری را نشان داد (P=0.001).نتیجه گیری: در مجموع از دیدگاه کارآموزان و کارورزان کیفیت آموزشی بخش پوست بیمارستان رازی مطلوب (بالاتر از 3) و مدت زمان دوره آموزشی کارورزان در سال های 1391- 1389 کوتاه ارزیابی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی زاده، نرگس، باقری مسنن، شیوا، درجانی، عباس، و عبدی، حسین. (1393). دیدگاه کارآموزان و کارورزان از کیفیت آموزشی بخش پوست دانشگاه علوم پزشکی گیلان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 6(1)، 71-76. SID. https://sid.ir/paper/244469/fa

    Vancouver: کپی

    علی زاده نرگس، باقری مسنن شیوا، درجانی عباس، عبدی حسین. دیدگاه کارآموزان و کارورزان از کیفیت آموزشی بخش پوست دانشگاه علوم پزشکی گیلان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1393؛6(1):71-76. Available from: https://sid.ir/paper/244469/fa

    IEEE: کپی

    نرگس علی زاده، شیوا باقری مسنن، عباس درجانی، و حسین عبدی، “دیدگاه کارآموزان و کارورزان از کیفیت آموزشی بخش پوست دانشگاه علوم پزشکی گیلان،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 6، no. 1، pp. 71–76، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244469/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button