مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

735
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاهش شکاف آموزش- بالین با استفاده از مدل پرستار پژوهشگر بالینی

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 71

چکیده

 زمینه و هدف: از دلایل اصلی شکاف آموزش-بالین در پرستاری, فقدان آموزش کافی پرسنل بالینی در جستجوی اطلاعات و مهارت های ارزیابی انتقادی شواهد پژوهشی می باشد. در این رابطه, مدل پرستار پژوهشگر بالینی برای استفاده در آموزش و نظارت پرستاران در استفاده از بهترین شواهد موجود به منظور بهبود کیفیت مراقبت های پرستاری معرفی شده است. هدف از این مطالعه, مرور منابع درباره مدل پرستار پژوهشگر بالینی و معرفی ابعاد و مراحل این مدل به منظور زمینه سازی اجرای آموزش مبتنی بر شواهد در بستر پرستاری بالینی کشور می باشد.روش ها: در این مطالعه مروری, برای دستیابی به منابع, از پایگاه داده های مختلف داخلی و خارجی شامل PubMed, Scopus, Google Scholar و SID استفاده گردید. مقالات منتشر شده از سال 2005 تاکنون به دو زبان فارسی و انگلیسی جستجو شدند.نتایج: در جستجوی اولیه با کلمات کلیدی ("clinical scholar" OR "clinical scholar model" OR "clinical nurse scholar model") و معادل فارسی آنها در مجموع 2545 مطالعه یافت شد که در بررسی نهایی عنوان و چکیده های آنها, 9 مقاله مرتبط با موضوع اصلی این مطالعه بودند و برای مرور انتخاب شدند. یافته ها به صورت سرفصل هایی از جمله پیش زمینه طراحی مدل, اجزای و مراحل مدل, اهداف کاربردی مدل, خصوصیات پرستار در مدل, نحوه اجرای مدل و در نهایت کاربرد مدل در بالین و آموزش بحث شدند.نتیجه گیری: مدل پرستار پژوهشگر بالینی یکی از مفید ترین مدل های موجود برای ارتقاء مراقبت مبتنی بر شواهد در پرستاری و کاهش شکاف بین آموزش و بالین است. دانش آموختگان دکتری پرستاری چنانچه به عنوان عامل آموزش دهنده مراقبت مبتنی بر شواهد با به کارگیری این مدل به پرستاران بالینی در جستجو و ارزیابی انتقادی بهترین شواهد, استفاده از آن شواهد در مراقبت از بیمار و در نتیجه بهبود کیفیت مراقبت های پرستاری کمک کنند می توانند با اجرای مراقبت مبتنی بر شواهد شکاف بین آموزش دانشگاهی پرستاری و فعالیت های بالینی را به حداقل برسانند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی مونقی، حسین، و شریفی، حسن. (1396). کاهش شکاف آموزش- بالین با استفاده از مدل پرستار پژوهشگر بالینی. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، 5(2 )، 62-71. SID. https://sid.ir/paper/244628/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی مونقی حسین، شریفی حسن. کاهش شکاف آموزش- بالین با استفاده از مدل پرستار پژوهشگر بالینی. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه[Internet]. 1396؛5(2 ):62-71. Available from: https://sid.ir/paper/244628/fa

    IEEE: کپی

    حسین کریمی مونقی، و حسن شریفی، “کاهش شکاف آموزش- بالین با استفاده از مدل پرستار پژوهشگر بالینی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، vol. 5، no. 2 ، pp. 62–71، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244628/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button