مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر شواهد مربوط به آغاز فراگیری زبان در دوران جنینی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 91

چکیده

 هدف: تکنیک ها و نظریه های جدید پژوهشی روی جنین/نوزاد این گونه مطرح کردند که فراگیری زبان در دنیای مایع رحمی آغاز می شود و در سراسر زندگی ادامه می یابد. این پژوهش, مروری است بر پژوهش هایی که به بررسی پاسخ جنین به محرکات شنیداری, شواهد فراگیری زبان در دوران جنینی و روش های بررسی این موارد در جنین پرداخته اند. روش بررسی: در این مطالعه مروری, عنوان و چکیده تمامی مقالات منتشر شده در پایگاه های اطلاعاتیWeb of science, Google scholar, Scopus و PubMed از سال 1980 تا 2018 برای یافتن مقالات مرتبط با وجود, شکل گیری و رشد و تحول مهارت های پیش زبانی در جنین و نوزاد مورد جستجو قرار گرفتند. در نتیجه این جستجوی جامع, 106مقاله به دست آمد که پس از مطالعه دقیق چکیده آن ها, 52 مقاله که با اهداف مطالعه حاضر انطباق کامل داشتند, برای نگارش مقاله حاضر مورد استفاده قرار گرفتند. یافته ها: تغییر در الگوی مکیدن و ضربان قلب نوزاد یا جنین و انواع دیگری از مقیاس های رفتاری, روش هایی هستند که نشان می دهند جنین انسان می تواند صدای انسان و زبانی را که در معرض آن قرار گرفته به خاطر سپرده و بازشناسی کند. در واقع, با توسعه مهارت های شنیداری طی نیمه دوم بارداری, اولین تجارب جنین از زبان گفتاری شکل می گیرند. نتیجه گیری: نوا و ریتم پیام گفتاری, نقش مرکزی در فراگیری اولیه زبان بازی می کنند و چنین اطلاعاتی برای جنین در دسترس است و توسط سیستم شنیداری جنین پردازش می شود, در نتیجه مغز جنین در زمان نزدیک به تولد واقعاً می تواند بیشتر جنبه های اصلی زبان را درک کند و فرا بگیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شریفیان، زینب، مالکی شاه محمود، تکتم، و حارث آبادی، فاطمه. (1398). مروری بر شواهد مربوط به آغاز فراگیری زبان در دوران جنینی. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، 8(3 )، 79-91. SID. https://sid.ir/paper/245445/fa

    Vancouver: کپی

    شریفیان زینب، مالکی شاه محمود تکتم، حارث آبادی فاطمه. مروری بر شواهد مربوط به آغاز فراگیری زبان در دوران جنینی. علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد[Internet]. 1398؛8(3 ):79-91. Available from: https://sid.ir/paper/245445/fa

    IEEE: کپی

    زینب شریفیان، تکتم مالکی شاه محمود، و فاطمه حارث آبادی، “مروری بر شواهد مربوط به آغاز فراگیری زبان در دوران جنینی،” علوم پیراپزشکی و توانبخشی مشهد، vol. 8، no. 3 ، pp. 79–91، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/245445/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button