مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,921
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

983
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حافظه کاری واجی و سرعت پردازش شنیداری در کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی (مقاله مروری)

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 44

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از انواع اختلالات زبان در دوران رشد که در دهه های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است, آسیب ویژه زبانی است. پژوهش های زیادی درباره کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی انجام شده است, ولی تاکنون دلیل مشخصی برای وجود نقایص زبانی در آن ها مشخص نشده است. برخی از پژوهش ها نقص در حافظه کاری واجی و سرعت پردازش شنیداری را علت بروز اختلال زبانی در این کودکان می دانند. بنابراین هدف این مطالعه مروری, جمع آوری نتایج مطالعاتی است که به بررسی این دو عامل در این کودکان پرداخته اند.یافته های اخیر: پژوهش ها نشان داده است که کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی با محدودیت در ظرفیت حافظه کاری واجی مواجه هستند. این نقص حافظه می تواند یکی از دلایل احتمالی آسیب های زبانی در کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی باشد, همچنین در این کودکان, اختلال در سرعت پردازش اطلاعات, به ویژه از جنبه شنیداری دیده شده است.نتیجه گیری: با توجه به ارتباط حافظه کاری واجی و سرعت پردازش شنیداری با زبان, هنوز نیاز به پژوهش های بسیاری است تا بتوان به درستی نوع و چگونگی این ارتباطات را توضیح داد. به هر حال با توجه به نقش حافظه واجی و سرعت پردازش شنیداری در فراگیری زبان, پیشنهاد می شود که در ارزیابی و درمان کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی, باید روی ظرفیت حافظه کاری واجی و سرعت پردازش شنیداری نیز متمرکز شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حارث آبادی، فاطمه، و شیرازی، طاهره سیما. (1393). حافظه کاری واجی و سرعت پردازش شنیداری در کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی (مقاله مروری). (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 23(6)، 32-44. SID. https://sid.ir/paper/106389/fa

Vancouver: کپی

حارث آبادی فاطمه، شیرازی طاهره سیما. حافظه کاری واجی و سرعت پردازش شنیداری در کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی (مقاله مروری). (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1393؛23(6):32-44. Available from: https://sid.ir/paper/106389/fa

IEEE: کپی

فاطمه حارث آبادی، و طاهره سیما شیرازی، “حافظه کاری واجی و سرعت پردازش شنیداری در کودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی (مقاله مروری)،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 23، no. 6، pp. 32–44، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106389/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button