مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,212
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش حفاظت فردی در حملات شیمیایی بر نگرش دانشجویان پرستاری آجا به دو روش آموزشی سخنرانی و شبیه سازی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 87

چکیده

 مقدمه: بسیاری از کشورها به صورت پنهان و آشکار به سلاح های شیمیایی, میکروبی و هسته ای دسترسی دارند. محافظت های فردی و جمعی اولین قدم دفاعی در برابر آلودگی با عوامل شیمیایی است. هدف از این مطالعه مقایسه تاثیر آموزش حفاظت فردی در حملات شیمیایی به دو روش اجرای آموزش سنتی به روش سخنرانی و آموزش به روش شبیه سازی بر نگرش دانشجویان پرستاری نظامی است.روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه کارآزمایی آموزشی است که بر روی 78 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 1392 انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه جمعیت شناسی و آزمون سنجش نگرش محقق ساخته بود. جهت تعیین اعتبار ابزار گردآوری داده ها از روش اعتبار محتوا و جهت تعیین پایایی ابزار از روش آزمون مجدد استفاده شد. نتایج با استفاده از شاخص های آمار توصیفی برای توصیف یافته ها و آمار تحلیلی t مستقل, t زوجی, آزمون دقیق فیشر و مربع کای با در نظر گرفتن P<0.05 تحلیل شدند.یافته ها: میانگین نمره نگرش گروه سخنرانی قبل از مداخله 99.71 و برای گروه شبیه سازی شده 102.86 (P=0.177) و این ارقام پس از مداخله به ترتیب 105.29 و 102.75 بود (P=0.28). مطالعه حاضر نشان داد نتایج قبل و بعد از مداخله, تفاوت آماری معناداری ندارند.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که آموزش موجب ارتقای نگرش دانشجویان پرستاری در زمینه حفاظت فردی می گردد ولی با وجود افزایش نگرش دانشجویان در زمینه حفاظت فردی در گروه سخنرانی و کاهش نگرش در روش شبیه سازی, تفاوت آماری معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبادی، منیره، شریفی فر، سیمین تاج، و زارعیان، آرمین. (1393). بررسی تاثیر آموزش حفاظت فردی در حملات شیمیایی بر نگرش دانشجویان پرستاری آجا به دو روش آموزشی سخنرانی و شبیه سازی. پرستار و پزشک در رزم، 2(3)، 81-87. SID. https://sid.ir/paper/246043/fa

    Vancouver: کپی

    عبادی منیره، شریفی فر سیمین تاج، زارعیان آرمین. بررسی تاثیر آموزش حفاظت فردی در حملات شیمیایی بر نگرش دانشجویان پرستاری آجا به دو روش آموزشی سخنرانی و شبیه سازی. پرستار و پزشک در رزم[Internet]. 1393؛2(3):81-87. Available from: https://sid.ir/paper/246043/fa

    IEEE: کپی

    منیره عبادی، سیمین تاج شریفی فر، و آرمین زارعیان، “بررسی تاثیر آموزش حفاظت فردی در حملات شیمیایی بر نگرش دانشجویان پرستاری آجا به دو روش آموزشی سخنرانی و شبیه سازی،” پرستار و پزشک در رزم، vol. 2، no. 3، pp. 81–87، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246043/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button