مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

879
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

777
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه میزان آشنایی دبیران شهر کرج با طراحی آموزشی و کاربرد رسانه ها

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 52

چکیده

 در پژوهش حاضر میزان آشنایی دبیران آموزش و پرورش شهرستان کرج با تکنولوژی آموزشی, طراحی و کاربرد رسانه های آموزشی بررسی شده است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دبیران متوسطه زن و مرد شهرستان کرج است که در سال تحصیلی 1389 1388 به کار مشغول بوده اند. نمونه آماری پژوهش شامل 204 دبیر است که از این تعداد 99 دبیر مرد و 105 دبیر زن بودند. نمونه به صورت تصادفی ساده از میان دبیران شهرستان کرج در نواحی مختلف آموزشی انتخاب شده اند. ابزار پژوهش یک پرسشنامه محقق ساخته با 40 سوال است. پرسشنامه از 3 قسمت تشکیل شده است: 1. اطلاعات شخصی مربوط به ویژگی های دبیران 2. پرسش در مورد آشنایی دبیران با مباحث طراحی نظام های آموزشی 3. پرسش مربوط به میزان آشنایی دبیران با رسانه های آموزشی و استفاده از آنها. تحلیل داده نشان داده است که فقط 5% از مدارس از رسانه های آموزشی استفاده می کنند و 35% دبیران با طراحی آموزشی آشنایی ندارند. بین مجموع نمره های پرسشنامه و ترکیب های تکنولوژی آموزشی ضریب همبستگی 0.067 وجود دارد که در سطح آلفای 0.01 معنادار نیست. این ضریب همبستگی نشان می دهد که این رابطه بسیار ضعیف است؛ همچنین بین مجموع نمره های پرسشنامه و تعریف جامع از فنوری آموزشی ضریب همبستگی 0.006 وجود دارد که در سطح آلفای 0.01 معنادار نیست. این ضریب همبستگی نشان می دهد که این رابطه بسیار ضعیف است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگارپور، حسن. (1391). مطالعه میزان آشنایی دبیران شهر کرج با طراحی آموزشی و کاربرد رسانه ها. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، 1(1)، 45-52. SID. https://sid.ir/paper/246970/fa

    Vancouver: کپی

    رستگارپور حسن. مطالعه میزان آشنایی دبیران شهر کرج با طراحی آموزشی و کاربرد رسانه ها. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی[Internet]. 1391؛1(1):45-52. Available from: https://sid.ir/paper/246970/fa

    IEEE: کپی

    حسن رستگارپور، “مطالعه میزان آشنایی دبیران شهر کرج با طراحی آموزشی و کاربرد رسانه ها،” مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، vol. 1، no. 1، pp. 45–52، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246970/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button