مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,269
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,051
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کیفی نظریه ارتباط گرایی و ارائه الگوی مفهومی طراحی زیست بوم های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 45

چکیده

 مقدمه: هدف این پژوهش, بررسی کیفی مولفه های یاددهی و یادگیری نظریه ارتباط گرایی و ارائه الگوی مفهومی برای طراحی محیط های یادگیری ارتباط گرا است.مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر, تحلیل محتوای کیفی Mayring است, به این صورت که ابتدا چند سوال اساسی درباره الگوهای طراحی آموزشی مطرح شد که عبارتند از: الف) اجزاء تشکیل دهنده آموزش در نظریه ارتباط گرایی کدامند؟ ب) ترتیب و توالی اجزاء آموزش در نظریه ارتباط گرایی به چه شکل است؟ ج) روش های ارائه و ارزشیابی آموزش در نظریه ارتباط گرایی کدامند؟ سپس با استفاده از مبانی نظری ارتباط گرایی جنبه های تحلیل, مقوله های اصلی و زیرمقوله های پاسخ سوالات مشخص شد و در نهایت با کدگذاری مقوله های اصلی از مقوله های فرعی تفکیک شده و الگوی مفهومی طراحی زیست بوم های یادگیری بر مبنای یافته های پژوهش طراحی گردید. جامعه آماری این پژوهش را کلیه اسناد و مدارک معتبر نظریه ارتباط گرایی از سال 2004 تا سال 2012 تشکیل می دهد که تعداد آنها 540 منبع بود. محتوای این منابع به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب گردیده و مورد تحلیل قرار گرفت.نتایج: نتایج تحلیل منجر به تشخیص مولفه های یادگیری نظریه ارتباط گرایی شد که با تحلیل و ترکیب مولفه های اصلی, الگوی طراحی زیست بوم های یادگیری در قالب هشت مولفه اصلی شامل تحلیل و اعتباربخشی, طراحی شبکه و زیست بوم, هدف گذاری- ایجاد علاقه مشترک, تسهیل جریان دانش, توانمندسازی شبکه, بازتولید یا باز ترکیب, بازخورد- ارزشیابی و هدف گذاری مجدد ارائه شد.نتیجه گیری: الگوی طراحی زیست بوم های یادگیری در قالب طراحی آموزشی خرد و کلان مطرح شده است و قابلیت آن را دارد تا در محیط های حضوری, برخط و ترکیبی به کار گرفته شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، عیسی، نیلی، محمدرضا، فردانش، هاشم، و شاهعلی زاده، محمد. (1393). تحلیل محتوای کیفی نظریه ارتباط گرایی و ارائه الگوی مفهومی طراحی زیست بوم های یادگیری. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 5(1)، 33-45. SID. https://sid.ir/paper/249933/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی عیسی، نیلی محمدرضا، فردانش هاشم، شاهعلی زاده محمد. تحلیل محتوای کیفی نظریه ارتباط گرایی و ارائه الگوی مفهومی طراحی زیست بوم های یادگیری. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1393؛5(1):33-45. Available from: https://sid.ir/paper/249933/fa

    IEEE: کپی

    عیسی رضایی، محمدرضا نیلی، هاشم فردانش، و محمد شاهعلی زاده، “تحلیل محتوای کیفی نظریه ارتباط گرایی و ارائه الگوی مفهومی طراحی زیست بوم های یادگیری،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 5، no. 1، pp. 33–45، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249933/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button