مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

19,832
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,265
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تحلیلی فلسفه و ماهیت تکنولوژی آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 این مقاله, مطالعه ای تحلیلی در فلسفه و ماهیت رشته تکنولوژی آموزشی و بررسی ادبیات موجود, دیدگاه دست اندرکاران و نظریه پردازان این رشته علمی می باشد. تکنولوژی آموزشی مانند دیگر پدیده های بشری, نیازمند تامل فلسفی و اندیشیدن در حوزه فلسفه, اهمیت و کاربرد آن دارد. کاربرد موثر جهت حل مشکلات آموزشی, در گرو این امر است که چنین تاملی با دقت کافی صورت پذیرد. در این مقاله فلسفه تعلیم و تربیت, فلسفه آموزش و پرورش, فلسفه تکنولوژی و بالاخره فلسفه تکنولوژی آموزشی بررسی و مورد واکاوی قرار گرفته است. در گذشته از تکنولوزی آموزشی به عنوان رشته ای به منظور رسیدن به آرمان های تربیتی, همچنین تسهیل گر آموزش و یادگیری سخن به میان آمده است. بررسی تاریخچه تکنولوژی آموزشی از ابتدای پیدایش رسمی آن به عنوان یک رشته علمی در چند دهه قبل بیانگر این نکته است که این رشته در ابتدا فقط به عنوان کاربرد ابزار دیداری و شنیداری یاد می شده است. اما بعدها بیشتر به اهمیت آن پی برده شد و به عنوان یک رشته علمی که از یافته های سایر علوم نیز استفاده می کند, وارد عرصه آموزش و یادگیری شده است. امروزه تکنولوژی و طراحی آموزشی به عنوان یک رشته علمی کارآمد برای حل مسایل آموزشی کاربرد دارد و مورد پذیرش قرار گرفته است. همچنین در این پژوهش برای درک ماهیت رشته تکنولوژی آموزشی سه دیدگاه متفاوت - فلسفه و رشد نظریه ها, پژوهش فلسفی و فلسفه های شخصی - در زمینه مبانی فلسفی این رشته بیان شده و در آخر در مورد حیطه ها و کاربرد این رشته بحث شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگارپور، حسن، و احمدی گل، جعفر. (1393). مطالعه تحلیلی فلسفه و ماهیت تکنولوژی آموزشی. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، 3(4)، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/246977/fa

    Vancouver: کپی

    رستگارپور حسن، احمدی گل جعفر. مطالعه تحلیلی فلسفه و ماهیت تکنولوژی آموزشی. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی[Internet]. 1393؛3(4):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/246977/fa

    IEEE: کپی

    حسن رستگارپور، و جعفر احمدی گل، “مطالعه تحلیلی فلسفه و ماهیت تکنولوژی آموزشی،” مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، vol. 3، no. 4، pp. 1–20، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246977/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا