Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,846
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش احیای قلبی، ریوی بر عملکرد پرسنل پرستاری بخش های منتخب بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در 1389

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 80

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به نقش حیاتی پرستاران در احیای قلبی, عروقی بیماران دچار ایست قلبی تنفسی, این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آموزش احیای قلبی, ریوی بر عملکرد پرسنل پرستاری بخشهای منتخب بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 1389 انجام گردید.روش بررسی: این پژوهش مطالعه ای نیمه تجربی است که در آن کلیه پرستاران شاغل در بخشهای ICU, CCU اورژانس, فوریت ها, لیبر و ریکاوری بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به روش سرشماری انتخاب و قبل و پس از برگزاری کارگاه های آموزشی, عملکرد آنان توسط چک لیست استاندارد شده ارزیابی و مقایسه گردید داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین سابقه اشتغال در اورژانس 2.2 سال و در سایر بخش ها 4.5 سال بود. در بخش سئوالات پژوهش نیز عملکرد واحدهای مورد پژوهش در ارزیابی سطح هوشیاری 11.6±81.8درصد و در تماس با تیم احیاء 11.4±81.53 درصد بود که پس از آموزش عملی به 100 درصد ارتقاء یافت و در مواردی چون استفاده از ماسک اکسیژن از 7.8±42.9 درصد به 8.3±56.25 درصد رسید و درخصوص کلیه سوالات در کلیه مراکز درمانی مورد بررسی, بین نمرات اخذ شده قبل و بعد از آموزش اختلاف معنی داری آماری وجود داشت (P<0.05).نتیجه گیری: مداخله آموزشی باعث ارتقاء سطح دانش و مهارت پرستاران در زمینه CPR می گردد که لزوم رعایت توالی شیوه های نوین آموزش تئوری و عملی و اختصاص زمان بیشتر برای تمرین عملی و مواجهه با محیط واقعی و آموزش به صورت تعلیم کار گروهی و مشارکت فعال پرسنل پرستاری از احیای قلبی, ریوی امری لازم و اجتناب ناپذیر می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی ایرانی، سیدجلیل، ایازی، زهرا، ملکپورتهرانی، افسانه، صالحی تالی، شهریار، و رحیمی مدیسه، محمد. (1391). تاثیر آموزش احیای قلبی, ریوی بر عملکرد پرسنل پرستاری بخش های منتخب بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در 1389. بالینی پرستاری و مامایی، 1(1)، 73-80. SID. https://sid.ir/paper/246992/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی ایرانی سیدجلیل، ایازی زهرا، ملکپورتهرانی افسانه، صالحی تالی شهریار، رحیمی مدیسه محمد. تاثیر آموزش احیای قلبی, ریوی بر عملکرد پرسنل پرستاری بخش های منتخب بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در 1389. بالینی پرستاری و مامایی[Internet]. 1391؛1(1):73-80. Available from: https://sid.ir/paper/246992/fa

    IEEE: کپی

    سیدجلیل حسینی ایرانی، زهرا ایازی، افسانه ملکپورتهرانی، شهریار صالحی تالی، و محمد رحیمی مدیسه، “تاثیر آموزش احیای قلبی, ریوی بر عملکرد پرسنل پرستاری بخش های منتخب بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در 1389،” بالینی پرستاری و مامایی، vol. 1، no. 1، pp. 73–80، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246992/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا