مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش به روش خودارزیابی تصویری بر آگاهی و عملکرد پرستاران در انجام احیا قلبی ریوی پایه

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 39

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش احیا قلبی ریوی پایه به روش خودارزیابی تصویری بر آگاهی و عملکرد پرستاران انجام شد.زمینه: ایست قلبی ریوی یکی از مهمترین فوریت های پزشکی و از علل عمده مرگ در جهان است. احیا قلبی ریوی جزء حیاتی حمایت پایه زندگی و اولین گام در پاسخ به ایست قلبی ریوی می باشد. موفقیت احیا مستلزم مهارت و عملکرد افراد احیاء کننده است.روش کار: این پژوهش یک مطالعه مداخله ای (کارآزمایی بالینی) بود که در آن, 80 پرستار به روش تصادفی به دو گروه کنترل (آموزش متداول) و آزمون (آموزش به روش خودارزیابی تصویری) تقسیم شدند. در هر دو گروه, سنجش آگاهیتوسط پرسشنامه ای با پرسش های چند گزینه ای معتبر و مهارت های روان حرکتی توسط چک لیست مشاهده عملکرد روی مانکن در سه مرحله (قبل از بازآموزی, بلافاصله بعد از بازآموزی و دو ماه بعد از بازآموزی) انجام شد. در گروه آزمون, حین انجام احیاء, از شرکت کننده فیلم برداری می شد و وی پس از مشاهده فیلم به عملکرد خود براساس آنچه در فیلم می دید در چک لیست مشاهده ای امتیاز می داد. تحلیل داده ها در نرم افزار SPSS با استفاده از آزمون آماری تحلیل اندازه های تکراری انجام شد.یافته ها: در مقایسه میانگین نمره آگاهی دو گروه در سه مرحله (قبل از بازآموزی, بلافاصله بعد از بازآموزی و دو ماه بعد از بازآموزی), تفاوت آماری معنی داری مشاهده نشد, ولی میانگین نمره عملکرد گروه آزمون پس از اجرای مداخله (بلافاصله بعد از بازآموزی و دو ماه بعد از بازآموزی) به طور معنی داری بیشتر از گروه کنترل بود.نتیجه گیری: آموزش به روش خودارزیابیتصویری بر عملکرد پرستاران در احیا قلبی ریوی موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زاهدمهر، علی، دارم، زهرا، و توتونچی قربانی، محمدضیاء. (1394). تاثیر آموزش به روش خودارزیابی تصویری بر آگاهی و عملکرد پرستاران در انجام احیا قلبی ریوی پایه. پرستاری قلب و عروق، 4(4)، 32-39. SID. https://sid.ir/paper/249087/fa

    Vancouver: کپی

    زاهدمهر علی، دارم زهرا، توتونچی قربانی محمدضیاء. تاثیر آموزش به روش خودارزیابی تصویری بر آگاهی و عملکرد پرستاران در انجام احیا قلبی ریوی پایه. پرستاری قلب و عروق[Internet]. 1394؛4(4):32-39. Available from: https://sid.ir/paper/249087/fa

    IEEE: کپی

    علی زاهدمهر، زهرا دارم، و محمدضیاء توتونچی قربانی، “تاثیر آموزش به روش خودارزیابی تصویری بر آگاهی و عملکرد پرستاران در انجام احیا قلبی ریوی پایه،” پرستاری قلب و عروق، vol. 4، no. 4، pp. 32–39، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249087/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button