مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین و آزمون یک مدل انگیزشی برای پیش بینی امید بر مبنای نیازهای بنیادی روانشناختی در دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان شهر قزوین

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 78

چکیده

 هدف از این پژوهش تدوین و آزمون یک مدل انگیزشی برای امید دانش آموزان بر مبنای نظریه تعیین گری شخصی بود. برای این منظور, از تحلیل معادلات ساختاری برای آزمودن مدل خاصی از روابط بین متغیرها استفاده شد. آزمودنی ها شامل 416 دانش آموز با دامنه سنی بین 15 تا 17 بودند. پرسشنامه های امید, نیازهای بنیادی روان شناختی و تنظیم رفتاری برای گردآوری داده ها به کار رفتند. نتایج حاصل موید برازش مدل پیشنهادی بودند. تحلیل داده ها با نرم افزار لیزرل نشان داد که تصور ارضای نیازهای بنیادی روان شناختی شکل های خود تعیین شده تری از تنظیم های رفتار را موجب می شود, که این نوع تنظیم های رفتاری نیز متقابلا به افزایش امید در دانش آموزان می انجامد. علاوه بر این, نتایج نشان داد که تنظیم بیرونی نیز می تواند امید دانش آموزان را به طور مثبت پیش بینی کند. یافته ها بر اهمیت ارضای نیازهای بنیادی روان شناختی در ایجاد شکل های خود تعیین شده تر تنظیم های رفتاری و افزایش امید از طریق فراهم آوردن فرصت های انتخاب برای دانش آموزان, ایجاد احساس شایستگی در آن ها و برقراری روابط همدلانه و درک نگرانی های آن ها تاکید می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلخالی، ولی. (1391). تدوین و آزمون یک مدل انگیزشی برای پیش بینی امید بر مبنای نیازهای بنیادی روانشناختی در دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان شهر قزوین. شخصیت و تفاوت های فردی، 1(1)، 64-78. SID. https://sid.ir/paper/249766/fa

    Vancouver: کپی

    خلخالی ولی. تدوین و آزمون یک مدل انگیزشی برای پیش بینی امید بر مبنای نیازهای بنیادی روانشناختی در دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان شهر قزوین. شخصیت و تفاوت های فردی[Internet]. 1391؛1(1):64-78. Available from: https://sid.ir/paper/249766/fa

    IEEE: کپی

    ولی خلخالی، “تدوین و آزمون یک مدل انگیزشی برای پیش بینی امید بر مبنای نیازهای بنیادی روانشناختی در دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان شهر قزوین،” شخصیت و تفاوت های فردی، vol. 1، no. 1، pp. 64–78، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249766/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button