مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,917
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شاخص های عملی ارزشیابی آموزش الکترونیکی در آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 25

چکیده

 مقدمه: مطالعه حاضر با هدف ارزشیابی سازمانی و برنامه ای آموزش الکترونیکی به منظور ارائه شاخص های عملی ارزشیابی آموزش الکترونیکی در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران انجام شده است.مواد و روش ها: روش تحقیق پژوهش حاضر, توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این مطالعه, شامل دانشجویان دانشگاه های صنعتی امیر کبیر, شیراز, صنعتی اصفهان و دانشکده علوم حدیث شهرری بود که 702 نفر از آنها به شیوه نمونه گیری تصادفی- طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه ای مبتنی بر چارچوب ارزشیابی آموزش الکترونیکی طراحی شده توسط محققین بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمونt استفاده شد.نتایج: نتایج این پژوهش نشان داد که دانشگاه ها در ابعاد «طراحی محیط ارائه», «جنبه های آموزشی», «مدیریت» و «امور سازمانی», به ترتیب, وضعیت مناسب تری دارند و در ابعاد «ارزشیابی», «فناوری», «ملاحظات اخلاقی» و «خدمات پشتیبانی», نسبت به سایر ابعاد از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند.نتیجه گیری: به طور کلی نتایج این پژوهش بیانگر برخی نقاط قوت و ضعف نظام آموزش الکترونیکی در کشور است که می تواند اطلاعات ارزشمندی را برای مدیران و مسوولان نظام آموزش عالی کشور فراهم آورد تا با اتخاذ سیاست های اصولی و بهره گیری از راهبردها و راه کارهای مناسب در زمینه بهبود و ارتقاء کیفیت برخی جنبه های نسبتا مطلوب و رفع موانع و مشکلات آموزش الکترونیکی گام های اساسی برداشته شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اناری نژاد، عباس، و محمدی، مهدی. (1393). شاخص های عملی ارزشیابی آموزش الکترونیکی در آموزش عالی ایران. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 5(1)، 11-25. SID. https://sid.ir/paper/249931/fa

    Vancouver: کپی

    اناری نژاد عباس، محمدی مهدی. شاخص های عملی ارزشیابی آموزش الکترونیکی در آموزش عالی ایران. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1393؛5(1):11-25. Available from: https://sid.ir/paper/249931/fa

    IEEE: کپی

    عباس اناری نژاد، و مهدی محمدی، “شاخص های عملی ارزشیابی آموزش الکترونیکی در آموزش عالی ایران،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 5، no. 1، pp. 11–25، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249931/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button