Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

شاعیدی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    74-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    320
  • دانلود: 

    170
چکیده: 

مقدمه: سازمان بهداشت جهانی انتظار دارد تعداد مبتلایان به دیابت در 25 سال آینده از 130 میلیون نفر به بیش از 350 میلیون نفر افزایش یابد. این بیماری به سرعت منجر به بیماری های قلبی گردیده و باعث بروز اختلالات گوناگونی در شبکیه می شود. تاثیر مخرب بیماری دیابت بر روی شبکیه، دیابتیک رتینوپاتی نامیده می شود. در نتیجه، هدف این مقاله این است که بتوان با استفاده از یادگیری الکترونیکی و به صورت اتوماتیکی (کامپیوتری)، از درون تصاویر رنگی شبکیه، پاتولوژی های قرمز رنگ شبکیه بنام هومورژ هارا تشخیص داد.مواد و روش ها: یک مجموعه داده یادگیری از هومورژها و غیرهومورژها ایجاد شده است. مجموعه داده یادگیری نمونه ما شامل 35000 پیکسل هومورژ و 33000 پیکسل غیرهومورژ میباشد. از روش ریخت شناسی و تکنیک تشخیص پاتولوژی های هومورژها بر مبنای پیکسل، به منظور جداسازی این پاتولوژی ها از سایر ساختارهای تصاویر استفاده شده است. سپس با استفاده از دسته بندی کننده ای بنام درخت های تصمیم، جراحت های شبکیه به دو کلاس هومورژ و غیر هومورژ دسته بندی می شوند.نتایج: در مرحله تست، این روش توانست بعد از استخراج 68000 پیکسل از تصاویر شبکیه و دسته بندی آنها با استفاده از فرمول دسته بندی کننده درخت های تصمیم، به حساسیت 98%، ویژگی 97.14% و دقت 97.57% دست یابد.نتیجه گیری: در این پژوهش، بعد از استفاده از روش های مختلف، روش ریخت شناسی، کارایی بالاتری نسبت به سایر روش ها داشت و در مقایسه با روش های تشخیص بالینی (سنتی) از دقت خوبی برخوردار بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 320

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 170 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    816
  • دانلود: 

    642
چکیده: 

مقدمه: هدف پژوهش حاضر، مقایسه دانشجویان دانشگاه های حضوری و مجازی از حیث میزان برخورداری از مهارت های پژوهشی فناورانه است.مواد و روش ها: این پژوهش با استفاده از روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام شده است و جامعه آماری آن دانشجویان حضوری و مجازی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه تهران می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بر اساس جدول کرجسی و مورگان از تعداد 2250 نفر دانشجوی حضوری 327 نفر و از تعداد 445 نفر دانشجوی مجازی، 205 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته مربوط به سنجش مهارت های پژوهشی- فناورانه گردآوری شد که در آن به پنج مولفه مهارت های جستجوی منابع، تهیه و ارائه محتوا، حضور در محیط برخط و نشر ایده ها، مشارکت و گفتگو و ابزارهای کاربردی تاکید گردید. روایی آن با توجه به نظرات پنج نفر از متخصصان تایید و پایایی آن از طریق محاسبه آلفای کرانباخ به مقدار 0.90 محاسبه شد. داده های حاصله با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و آزمون من ویتنی انجام شد.نتایج: میزان مهارت دانشجویان حضوری و مجازی در جستجوی منابع، استفاده از ابزارهای کاربردی، تهیه و ارائه محتوا، حضور در محیط برخط و نشر ایده در حد نسبتا مطلوب بوده و دو گروه با هم تفاوت ندارند و تنها در مهارت استفاده از ابزارهای مشارکتی و ارتباطی از هم متفاوت هستند.نتیجه گیری: مقایسه دانشجویان حضوری و مجازی دانشگاه تهران در برخورداری از مهارت های پژوهشی فناورانه نشان داد که دو گروه در اغلب مهارت ها با هم تفاوت ندارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 816

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 642 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    11-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3925
  • دانلود: 

    2202
چکیده: 

مقدمه: مطالعه حاضر با هدف ارزشیابی سازمانی و برنامه ای آموزش الکترونیکی به منظور ارائه شاخص های عملی ارزشیابی آموزش الکترونیکی در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران انجام شده است.مواد و روش ها: روش تحقیق پژوهش حاضر، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این مطالعه، شامل دانشجویان دانشگاه های صنعتی امیر کبیر، شیراز، صنعتی اصفهان و دانشکده علوم حدیث شهرری بود که 702 نفر از آنها به شیوه نمونه گیری تصادفی- طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ای مبتنی بر چارچوب ارزشیابی آموزش الکترونیکی طراحی شده توسط محققین بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمونt استفاده شد.نتایج: نتایج این پژوهش نشان داد که دانشگاه ها در ابعاد «طراحی محیط ارائه»، «جنبه های آموزشی»، «مدیریت» و «امور سازمانی»، به ترتیب، وضعیت مناسب تری دارند و در ابعاد «ارزشیابی»، «فناوری»، «ملاحظات اخلاقی» و «خدمات پشتیبانی»، نسبت به سایر ابعاد از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند.نتیجه گیری: به طور کلی نتایج این پژوهش بیانگر برخی نقاط قوت و ضعف نظام آموزش الکترونیکی در کشور است که می تواند اطلاعات ارزشمندی را برای مدیران و مسوولان نظام آموزش عالی کشور فراهم آورد تا با اتخاذ سیاست های اصولی و بهره گیری از راهبردها و راه کارهای مناسب در زمینه بهبود و ارتقاء کیفیت برخی جنبه های نسبتا مطلوب و رفع موانع و مشکلات آموزش الکترونیکی گام های اساسی برداشته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3925

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2202 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    26-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1001
  • دانلود: 

    655
چکیده: 

مقدمه: ارزیابی کارایی، ضرورت بنیادین در رویارویی و سازگاری با تحولات و بهبود مستمر فعالیت ها است. از آنجا که امروزه یکی از شاخص های اصلی سنجش توسعه یافتگی کشورها، سهم یک جامعه در تولید دانش است، ارزیابی عملکرد واحدهای آموزشی و به تبع آن ارتقای کارایی آنها اهمیت دو چندان یافته است. هدف این پژوهش بررسی کارایی گروه های آموزشی فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کشور با استفاده از روش تحلیل فراگیر داده ها است.مواد و روش ها: این پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی می باشد که با استفاده از روش مدل ریاضی تحلیل پوششی داده ها و با استفاده از نرم افزار Deap نسخه 2.1 کارایی گروه های آموزشی فناوری اطلاعات سلامت در سال 1390 ارزیابی گردید. به منظور جمع آوری اطلاعات، پژوهشگران فرمی را طراحی کرده که شامل تعداد دانشجویان، اعضای هیات علمی، تعداد کتب تالیفی و ترجمه اعضای هیات علمی، تعداد مقالات علمی و پژوهشی و غیره بود.نتایج: نتایج نشان داد که از 18 گروه آموزشی مورد بررسی، 6 گروه کارا (دارای کارایی یک) و 12 گروه ناکارا بودند. مقادیر بهینه و ایده آل گروه های ناکارا نیز برای رسیدن به کارایی مشخص گردید.نتیجه گیری: گروه های آموزشی با نمره ارزیابی عملکرد (کارایی) کمتر از یک، برای رسیدن به حداکثر کارایی باید ستانده های پژوهشی خود را با ارائه طرح های پژوهشی بیشتر، مقالات و یا چاپ کتاب افزایش دهند و همچنین این گروه ها باید نهاده های آموزشی (تعداد دانشجو) و اعتبارات خود را بر اساس مقادیر مازاد مشخص شده در قالب یک برنامه بلندمدت کاهش دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1001

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 655 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    33-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3264
  • دانلود: 

    2022
چکیده: 

مقدمه: هدف این پژوهش، بررسی کیفی مولفه های یاددهی و یادگیری نظریه ارتباط گرایی و ارائه الگوی مفهومی برای طراحی محیط های یادگیری ارتباط گرا است.مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کیفی Mayring است، به این صورت که ابتدا چند سوال اساسی درباره الگوهای طراحی آموزشی مطرح شد که عبارتند از: الف) اجزاء تشکیل دهنده آموزش در نظریه ارتباط گرایی کدامند؟ ب) ترتیب و توالی اجزاء آموزش در نظریه ارتباط گرایی به چه شکل است؟ ج) روش های ارائه و ارزشیابی آموزش در نظریه ارتباط گرایی کدامند؟ سپس با استفاده از مبانی نظری ارتباط گرایی جنبه های تحلیل، مقوله های اصلی و زیرمقوله های پاسخ سوالات مشخص شد و در نهایت با کدگذاری مقوله های اصلی از مقوله های فرعی تفکیک شده و الگوی مفهومی طراحی زیست بوم های یادگیری بر مبنای یافته های پژوهش طراحی گردید. جامعه آماری این پژوهش را کلیه اسناد و مدارک معتبر نظریه ارتباط گرایی از سال 2004 تا سال 2012 تشکیل می دهد که تعداد آنها 540 منبع بود. محتوای این منابع به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب گردیده و مورد تحلیل قرار گرفت.نتایج: نتایج تحلیل منجر به تشخیص مولفه های یادگیری نظریه ارتباط گرایی شد که با تحلیل و ترکیب مولفه های اصلی، الگوی طراحی زیست بوم های یادگیری در قالب هشت مولفه اصلی شامل تحلیل و اعتباربخشی، طراحی شبکه و زیست بوم، هدف گذاری- ایجاد علاقه مشترک، تسهیل جریان دانش، توانمندسازی شبکه، بازتولید یا باز ترکیب، بازخورد- ارزشیابی و هدف گذاری مجدد ارائه شد.نتیجه گیری: الگوی طراحی زیست بوم های یادگیری در قالب طراحی آموزشی خرد و کلان مطرح شده است و قابلیت آن را دارد تا در محیط های حضوری، برخط و ترکیبی به کار گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3264

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2022 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    46-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1629
  • دانلود: 

    867
چکیده: 

مقدمه: پژوهش حاضر به بررسی رابطه راهبردهای انگیزشی یادگیری، ارزش تکلیف و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشکده مجازی، دانشگاه اصفهان پرداخته است.مواد و روش ها: تحقیق از نوع توصیفی است. جامعه آماری شامل 239 نفر از دانشجویان دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان بود که برای نمونه، تعداد 136 نفر از آنها بر اساس نمونه گیری نسبی انتخاب شدند. جهت سنجش مولفه های پژوهش از پرسشنامه استاندارد راهبردهای انگیزشی برای یادگیری که توسط پینتریچ و دیگروت تدوین شده است، استفاده شد که روایی آن بر اساس شیوه محتوایی تنظیم و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 0.67 برآورد شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی، آزمون t مستقل و ضریب همبستگی تحلیل شدند.نتایج: میانگین و انحراف معیار نمره میزان به کارگیری راهبرد تکرار و مرور ذهنی در دانشجویان مجازی در سطح خطای 0.05 (2.76±0.429) بود که کمتر از سطح متوسط (میانگین وزنی 3) بود. اما میانگین و انحراف معیار میزان استفاده از راهبردهای گسترش معنائی (3.78±0.593) و سازماندهی (3.13±0.499) و همچنین میزان ارزش دهی به تکلیف (3.41±0.371) بود که بیش از سطح متوسط (میانگین وزنی 3) بود. همچنین نتایج آزمون همبستگی نشان داد بین میزان استفاده از راهبرد مرور ذهنی، راهبردهای سازماندهی و بسط معنایی و ارزش دهی به تکلیف با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان مجازی رابطه معنادار وجود دارد.نتیجه گیری: باتوجه به نتایج تحقیق جهت ایجاد انگیزه در دانشجویان، به استفاده از راهبردهای یادگیری متنوع و مناسب، در تدوین دروس ویژه این دوره ها باید به علائق و نیازهای آموزشی آنان توجه شود تا تکالیف و موضوعات درسی به اندازه کافی جذاب و برانگیزاننده باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1629

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 867 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1102
  • دانلود: 

    809
چکیده: 

مقدمه: ارزیابی قابلیت استفاده، به طور ساده به معنای سهولت استفاده است و می تواند گامی اولیه جهت بهبود وضعیت سیستم های آموزش الکترونیکی باشد. بنابراین هدف پژوهش حاضر، ارزیابی سیستم آموزش الکترونیکی دانشگاه های مجری آموزش الکترونیکی در تهران بر اساس مقیاس یوزلرن (Uselearn) می باشد.مواد و روش ها: روش پژوهش، توصیفی ارزیابانه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشگاه های مجری آموزش الکترونیکی در شهرستان تهران بود که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی، نمونه ای به حجم 288 نفر انتخاب شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه یوزلرن بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های تک نمونه ای و تحلیل واریانس یک راه و چند متغیره استفاده شد.نتایج: نتایج آزمون تی تست تک نمونه ای نشان داد که سیستم آموزش الکترونیکی دانشگاه های مجری آموزش الکترونیکی از لحاظ قابلیت استفاده در یادگیری در وضعیت مطلوبی نمی باشند. همچنین نتایج تحیل واریانس چندمتغیره نشان داد که بین میانگین نمرات مولفه های پرسشنامه یوزلرن در دانشگاه های مجری آموزش الکترونیکی تفاوت معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: دانشگاه های مجری آموزش الکترونیکی در تهران بر اساس کل مقیاس یوزلرن و خرده مولفه های آن در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1102

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 809 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2010
  • دانلود: 

    900
چکیده: 

مقدمه: هدف اصلی هر سیستم آموزشی انجام موفق فرایند یادگیری است و بازخورد موثر به دانشجویان یکی از ابزارهای دستیابی به این هدف می باشد. پژوهش ها نشان داده بازخورد بر یادگیری و انگیزش فراگیران در یادگیری موثر است. یکی از اهداف پژوهش حاضر شناسایی و دسته بندی ویژگی های بازخورد موثر بوده است. هدف دیگر بررسی تاثیر این ویژگی ها بر بازخورد موثر بوده است.مواد و روش ها: جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه دانشجویان جهاد دانشگاهی اهواز در سال تحصیلی 91-92 بوده است. مدل مفهومی بر اساس ادبیات طراحی و روابط میان ساختارهای آن مشخص شد. به منظور جمع آوری داده ها و اطلاعات مربوط به آزمون فرضیه های پژوهش از پرسشنامه بسته استفاده شده است. از روایی و پایایی ابزار پژوهش (آلفای کرونباخ %91.3) طی مطالعه مقدماتی اطمینان حاصل شد. 200 پرسشنامه به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای میان دانشجویان گروه های فنی و مهندسی و علوم انسانی توزیع شد. نهایتا 175 پرسشنامه به منظور تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار گرفت. فرضیه های پژوهش با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت.نتایج: نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد که نوع، ساختار و زمان بندی بازخورد به ترتیب با ضرایب 0.53، 0.64 و 0.85 بر بازخورد موثر در سطح اطمینان 95% تاثیر داشته اند و لذا یافته ها، فرضیه های پژوهش را تایید کردند.نتیجه گیری: از دید دانشجویان جهاد دانشگاهی اهواز سه ویژگی نوع بازخورد، زمان بندی بازخورد و ساختار بازخوردی که دریافت کرده اند، بر موثر و سازنده بودن آن بازخورد تاثیر دارد. در میان این ابعاد، زمان بندی بازخورد بیشترین تاثیر را بر سازنده و موثر بودن بازخورد، داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2010

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 900 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

SHAEIDI ALI

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2014
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    77-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    320
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Introduction: The World Health Organization estimates that the number of diabetics will increase from 130 million to more than 350 million by the next 25 years. Diabetes can rapidly lead to cardiovascular disorders and a variety of problems in the retina. The adverse effects of diabetes on retina are known as diabetic retinopathy (DR). In this connection, the purpose of this paper is to investigate the diagnosis of spot-shaped red color retinal pathologies, or hemorrhages from retinal colored radiographs through electronic learning and computer, that is automatically, as early as possible.Materials and Methods: A set of 68000 pixels including 35000 hemorrhage and 33000 non-hemorrhage pixels were extracted from 85 colored retinal images. The morphological and Pixel level hemorrhages recognition techniques were used to differentiate these images from other image structures. The retinal lesions were classified into hemorrhage and non-hemorrhage, using a classifier known as decision trees. Finally, the results obtained from this system were compared with those diagnosed by ophthalmologists.Results: In the testing stage, after extracting and classifying the 68000 pixels from retinal images using classifier decision trees formula, this method achieved 98% sensitivity, 97.14% specificity and 97.57% accuracy.Conclusion: The computer-aided diagnosis techniques, the morphological techniques, have a high efficiency and are more precise than the clinical techniques.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 320

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5971
  • دانلود: 

    2477
چکیده: 

امروزه استفاده از نرم افزارهای آماری برای انجام تحقیقات علمی امری بدیهی به شمار می رود. انتخاب یک نرم افزار آماری با توجه به رعایت ملاحظات اخلاقی، مستلزم پرداخت هزینه است. هدف پژوهشگران در این مقاله بررسی تعدادی از نرم افزارهای رایگان آماری مانند: AM، Dap، Dataplot، Gnumeric، MicrOsiris، OpenEpi، OpenStat، PAST، PSPP، R، Salstat، SOFA، SSP، Statist، Tanagra، WebStat،WinIDAMS  می باشد؛ نرم افزارهایی که از نظر قانونی بدون پرداخت هزینه قابل استفاده بوده و نتایج آن ها قابل انتشار می باشد. نتایج این بررسی، برتری نرم افزار آماری (R) را نسبت به سایر نرم افزارهای رایگان آماری از نظر توانایی و کارکرد، محدودیت ها و میزان مقبولیت عمومی در استفاده برای انتشار مقالات پژوهشی نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5971

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2477 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button