مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

816
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مهارت های پژوهشی فناورانه دانشجویان حضوری و مجازی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر, مقایسه دانشجویان دانشگاه های حضوری و مجازی از حیث میزان برخورداری از مهارت های پژوهشی فناورانه است.مواد و روش ها: این پژوهش با استفاده از روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام شده است و جامعه آماری آن دانشجویان حضوری و مجازی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه تهران می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بر اساس جدول کرجسی و مورگان از تعداد 2250 نفر دانشجوی حضوری 327 نفر و از تعداد 445 نفر دانشجوی مجازی, 205 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته مربوط به سنجش مهارت های پژوهشی- فناورانه گردآوری شد که در آن به پنج مولفه مهارت های جستجوی منابع, تهیه و ارائه محتوا, حضور در محیط برخط و نشر ایده ها, مشارکت و گفتگو و ابزارهای کاربردی تاکید گردید. روایی آن با توجه به نظرات پنج نفر از متخصصان تایید و پایایی آن از طریق محاسبه آلفای کرانباخ به مقدار 0.90 محاسبه شد. داده های حاصله با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و آزمون من ویتنی انجام شد.نتایج: میزان مهارت دانشجویان حضوری و مجازی در جستجوی منابع, استفاده از ابزارهای کاربردی, تهیه و ارائه محتوا, حضور در محیط برخط و نشر ایده در حد نسبتا مطلوب بوده و دو گروه با هم تفاوت ندارند و تنها در مهارت استفاده از ابزارهای مشارکتی و ارتباطی از هم متفاوت هستند.نتیجه گیری: مقایسه دانشجویان حضوری و مجازی دانشگاه تهران در برخورداری از مهارت های پژوهشی فناورانه نشان داد که دو گروه در اغلب مهارت ها با هم تفاوت ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سراجی، فرهاد، و خداویسی، سارا. (1393). مقایسه مهارت های پژوهشی فناورانه دانشجویان حضوری و مجازی. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 5(1)، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/249932/fa

    Vancouver: کپی

    سراجی فرهاد، خداویسی سارا. مقایسه مهارت های پژوهشی فناورانه دانشجویان حضوری و مجازی. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1393؛5(1):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/249932/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد سراجی، و سارا خداویسی، “مقایسه مهارت های پژوهشی فناورانه دانشجویان حضوری و مجازی،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 5، no. 1، pp. 1–10، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249932/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button