مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

688
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

735
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگویی برای خودارزیابی سرآمدی سازوکارهای توسعه ای مبتنی بر یادگیری و بهبود عملکرد

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 202

چکیده

 در محیط پرتلاطم و پر از تغییر کنونی, یکی از شاخص های ماندگاری و بقای سازمان ها, یادگیری مستمر و بهینه سازی مداوم عملکرد فردی و سازمانی است. بررسی اجمالی مطالعات صورت گرفته در حوزه سرآمدی نظام آموزش و یادگیری گویای عدم توجه الگوهای ارائه شده به علل ریشه ای بروز نقصان های عملکردی و اتکای بیش از حد این الگوها به مداخلات آموزشی و غفلت از مداخلات غیرآموزشی است. هدف اصلی این پژوهش ارائه الگویی مطلوب برای سرآمدی نظام یادگیری و بهبود عملکرد است تا با استفاده از آن بتوان به آسیب شناسی جامع فعالیت های این حوزه پرداخت و برای بهبود آن برنامه ریزی نمود. بدین منظور با انتخاب چارچوب نظریه سیستمی به عنوان قالب اصلی الگوی نهایی پژوهش (عوامل زمینه ای, پیش آیندی, فرآیندی, پس آیندی و پی آمدی) و با بهره گیری از روش تحقیق آمیخته, در وهله نخست از طریق انجام مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته با 16 نفر از خبرگان حوزه آموزش و یادگیری و استفاده از تکنیک تحلیل محتوای ترکیبی جهت دار و تلخیصی, 27 معیار اولیه الگو شناسایی گردید و سپس با استفاده از تکنیک دلفی فازی معیارها پالایش گردید که در نتیجه آن 24 معیار نهایی مشخص گردید. در پایان نیز با تلخیص هفت معیار نگرش راهبردی به سرمایه انسانی, موازنه شغل و شاغل, برنامه ریزی و مدیریت مسیر شغلی, مدیریت دانایی, استعدادگزینی و استعدادپروری, بهسازی عناصر چسبندگی و سامان دهی کانون ارزیابی و توسعه به دلیل مشابهت های ماهوی (فرآیندهای متعامل با نظام یادگیری و بهبود عملکرد) در قالب معیار پای بست های هم پیوند, الگوی نهایی تدوین گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، سعید، ابوالقاسمی، محمود، و علم تبریز، اکبر. (1395). ارائه الگویی برای خودارزیابی سرآمدی سازوکارهای توسعه ای مبتنی بر یادگیری و بهبود عملکرد. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 7(4 )، 179-202. SID. https://sid.ir/paper/250089/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی سعید، ابوالقاسمی محمود، علم تبریز اکبر. ارائه الگویی برای خودارزیابی سرآمدی سازوکارهای توسعه ای مبتنی بر یادگیری و بهبود عملکرد. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛7(4 ):179-202. Available from: https://sid.ir/paper/250089/fa

    IEEE: کپی

    سعید سلیمانی، محمود ابوالقاسمی، و اکبر علم تبریز، “ارائه الگویی برای خودارزیابی سرآمدی سازوکارهای توسعه ای مبتنی بر یادگیری و بهبود عملکرد،” پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 7، no. 4 ، pp. 179–202، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250089/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا