مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روایی و اعتبار پرسشنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 159

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی روایی و اعتبار پرسشنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی بود. روش پژوهش این مطالعه, همبستگی و از نوع تحلیل عاملی تأییدی است. جامعه مورد مطالعه کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر تهران بودند. در این پژوهش از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای استفاده شد. در این مطالعه از پرسشنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی (SEL) که مجموعه ای از 25 آیتم براساس مدل نظری توسعه یافته کسل, استفاده گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل عامل اکتشافی و تأییدی استفاده شد. در تحلیل عامل تأییدی نشان داده شد که همه ماده های پرسشنامه از بارعاملی مناسبی برخوردارند, اما شاخص های برازش مدل مطلوب نبودند؛ بنابراین مدل اصلاح گردید. مقادیر شاخص برازندگی افزایشی (IFI) برابر با 943/0 و شاخص برازندگی تطبیقی (CFI) برابر 943/0 و جذر میانگین مجذورات خطای تقریب (RMSEA) برابر با 051/0 می باشد که نشان دهنده برازش مناسب مدل با داده هاست. براساس تحلیل عامل اکتشافی پنج عامل منسجم و معنادار خودآگاهی, خودمدیریتی, آگاهی اجتماعی, مدیریت ارتباطات, مسؤولیت تصمیم گیری استخراج شد. در مجموع عامل های استخراج گردیده, توانستند 69 درصد از واریانس کل آزمون را تبیین کنند. همسانی درونی عامل های شناسایی شده و نمره کل پرسشنامه در حد مطلوب و قابل قبول بود

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرنودیان، پریسا، ابوالمعالی، خدیجه، و هاشمیان، کیانوش. (1398). بررسی روایی و اعتبار پرسشنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر تهران. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 10(3)، 147-159. SID. https://sid.ir/paper/250182/fa

    Vancouver: کپی

    فرنودیان پریسا، ابوالمعالی خدیجه، هاشمیان کیانوش. بررسی روایی و اعتبار پرسشنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر تهران. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1398؛10(3):147-159. Available from: https://sid.ir/paper/250182/fa

    IEEE: کپی

    پریسا فرنودیان، خدیجه ابوالمعالی، و کیانوش هاشمیان، “بررسی روایی و اعتبار پرسشنامه یادگیری اجتماعی-هیجانی در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر تهران،” پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 10، no. 3، pp. 147–159، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250182/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button