مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

885
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مؤلفه های نظام تربیت معلم با توجه به اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 29

چکیده

 جذب, تربیت و توسعه حرفه ای معلمان, یکی از مسئله های اساسی کشور ما و بسیاری از دیگر کشورهاست. از این رو هدف پژوهش حاضر, تبیین مؤلفه های نظام تربیت معلم با توجه به اسناد تحولی نظام تعلیم وتربیت رسمی و عمومی کشور است و این مقاله به منظور پاسخگویی به سؤالات ذیل تدوین شده است: 1-رهنمونهای مرتبط با مؤلفه جذب و گزینش معلمان با توجه به اسناد تحولی آموزش و پرورش کدام اند؟ 2-رهنمونهای مرتبط با مؤلفه حفظ و ارتقای معلمان با توجه به اسناد تحولی آموزش و پرورش کدام اند؟ روش تحقیق روشی ترکیبی است. در مرحله نخست, با بهره گیری از روش توصیفی-تحلیلی, تبیینی تحلیلی از مبانی نظری متناظر با سؤالات تحقیق به عمل آمده, در مرحله دوم با بهره گیری از روش تحلیل تاملی, رهنمونهای مرتبط با هر یک از مؤلفه های جذب, گزینش, حفظ و ارتقای معلمان از اسناد تحولی آموزش و پرورش احصا شده و در مرحله سوم با بهره گیری از پرسشنامه محقق ساخته به صورت هدفمند, در راستای نتایج تحقیق از صاحب نظران مرتبط با موضوع, نظرخواهی به عمل آمده تا به این ترتیب اعتبار نتایج مشخص شود. پس از تکمیل پرسشنامه, آزمونهای کمّی روی داده های استخراج شده انجام گرفته است. برای سنجش پایایی این پرسشنامه به دلیل چند گزینه ای بودن و به کارگیری مقیاس لیکرت از آلفای کرونباخ و برای اعتبارسنجی نتایج تحقیق از آزمون آماری فریدمن استفاده شده زیرا متغیر وابسته دارای مقیاس اندازه گیری رتبه ای بوده است. یافته های حاصل از این تحقیق ده رهنمون مرتبط با مؤلفه های جذب و گزینش و 27 رهنمون مرتبط با مؤلفه های حفظ و ارتقای معلمان بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشاورز، سوسن، و مقدسی، زهره. (1397). تبیین مؤلفه های نظام تربیت معلم با توجه به اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. خانواده و پژوهش، 15(3 (پیاپی 40) )، 7-29. SID. https://sid.ir/paper/250413/fa

    Vancouver: کپی

    کشاورز سوسن، مقدسی زهره. تبیین مؤلفه های نظام تربیت معلم با توجه به اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی. خانواده و پژوهش[Internet]. 1397؛15(3 (پیاپی 40) ):7-29. Available from: https://sid.ir/paper/250413/fa

    IEEE: کپی

    سوسن کشاورز، و زهره مقدسی، “تبیین مؤلفه های نظام تربیت معلم با توجه به اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی،” خانواده و پژوهش، vol. 15، no. 3 (پیاپی 40) ، pp. 7–29، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250413/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button