مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

826
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

872
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیت معلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 161

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیت معلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزش وپرورش نظام جمهوری اسلامی ایران انجام یافته است. روش این پژوهش اسنادی-تحلیلی بود. جامعه موردمطالعه کلیه اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران, شامل مبانی نظری سند تحول بنیادین, برنامه درسی ملی و نقشه جامع علمی کشور در افق 1404 بود. نتایج نشان داد که ویژگی های مجری و مخاطب اجرای برنامه­ ی درسی شامل ویژگی های اخلاقی, حرفه­ ای و فردی بود. ویژگی های برنامه درسی شامل ویژگی های هویتی و حرفه­ ای بود, دو ویژگی ذهنی (فضای زمینه) و عینی (واقعیت زمینه) ویژگی های زمینه­ ی برنامه­ ی درسی را تشکیل دادن و در تعامل عناصر اجرای برنامه­ ی درسی دو ویژگی ذهنی (پنهان) و عینی (آشکار) شناسایی شدند. در این پژوهش الگوی طراحی اجرای برنامه درسی تربیت معلم بر اساس اسناد بالادستی بر ویژگی های حرفه­ ای و هویتی تأکید دارد و فرد مورد تعلیم بر اساس این اسناد, فردی حائز صلاحیت­ های حرفه­ ای در موقعیت­ های تربیتی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الهامیان، نگار، حاجی حسین نژاد، غلامرضا، موسی پور، نعمت اله، و کیان، مرجان. (1398). طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیت معلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران. پژوهش در نظام های آموزشی، 13(46 )، 145-161. SID. https://sid.ir/paper/137471/fa

    Vancouver: کپی

    الهامیان نگار، حاجی حسین نژاد غلامرضا، موسی پور نعمت اله، کیان مرجان. طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیت معلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1398؛13(46 ):145-161. Available from: https://sid.ir/paper/137471/fa

    IEEE: کپی

    نگار الهامیان، غلامرضا حاجی حسین نژاد، نعمت اله موسی پور، و مرجان کیان، “طراحی الگوی اجرای برنامه درسی تربیت معلم مبتنی بر اسناد تحولی آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 13، no. 46 ، pp. 145–161، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137471/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button