مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه میزان وفاداری هواداران فوتبال و نقش تلویزیون در تقویت آن

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 124

چکیده

 مقدمه: هوادار فوتبال, کسی است که به نحوی, علاقه شدید به یک باشگاه و یا بازیکنان خاص آن داشته باشد. رسانه ها از طریق تبدیل فوتبال به عنوان یک ارزش اجتماعی, در نظام ترجیحات اجتماعی افراد موجب پذیرش فوتبال به مثابه یک ارزش شدند. لذا نقش تلویزیون در تقویت و ایجاد حس وفاداری به تیم های ورزشی قابل توجه است.هدف: هدف از انجام این تحقیق, مطالعه میزان وفاداری هواداران تیم های فوتبال نسبت به تیم محبوبشان و ارزیابی نقش تلویزیون در تقویت و ایجاد حس وفاداری در هواداران است.روش شناسی: جامعه این تحقیق 20000 تماشاچی مسابقه پیروزی و ملوان انزلی است که طبق جدول تعیین حجم نمونه مورگان کرجسای 377 نفر به عنوان جامعه نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته با روایی مناسب و پایایی کافی (a=%87) است. آزمون های مورد استفاده در این تحقیق عبارت بودند از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی شفه و آزمون ضریب همبستگی پیرسون.یافته: یافته های تحقیق نشان دادند که بین مولفه های نقش تلویزیون با تقویت و ایجاد وفاداری در هواداران رابطه معنی دار مستقیم وجود دارد و همچنین بررسی رابطه بین ویژگی های فردی و میزان تعهد, نشان داد که افراد مجرد بیش از سایر گروه ها نسبت به تیم محبوب خود وفادار هستند.نتیجه گیری کلی: میزان اطلاعاتی که تماشاچیان از طریق تلویزیون کسب می کنند و نیز ایجاد جاذبه در نمایش مسابقات فوتبال از طریق تلویزیون در جذب آن ها به سوی تیم های فوتبال و ایجاد وفاداری در آن ها موثر است و بیشترین افرادی که از طریق تلویزیون به وفاداران تیم های فوتبال بدل می شوند, از گروه مجردان جامعه می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشگر، سارا، قاسمی، حمید، و نظری، علیرضا. (1393). مطالعه میزان وفاداری هواداران فوتبال و نقش تلویزیون در تقویت آن. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 10(19)، 111-124. SID. https://sid.ir/paper/250818/fa

    Vancouver: کپی

    کشگر سارا، قاسمی حمید، نظری علیرضا. مطالعه میزان وفاداری هواداران فوتبال و نقش تلویزیون در تقویت آن. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1393؛10(19):111-124. Available from: https://sid.ir/paper/250818/fa

    IEEE: کپی

    سارا کشگر، حمید قاسمی، و علیرضا نظری، “مطالعه میزان وفاداری هواداران فوتبال و نقش تلویزیون در تقویت آن،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 10، no. 19، pp. 111–124، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250818/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button