مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,072
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین تفاوت میزان اهمیت وفاداری به برند در میان هواداران تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران بر حسب ویژگی های جمعیت شناختی آن ها

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 49

چکیده

 در بازارهای رقابتی امروزی , تمرکز بر وفاداری به برند ضرورتی راهبردی است به طوری که باشگاه ها و تیم های ورزشی از راهبرد های وفاداری به برند به منظور جذب و حفظ هواداران و ایجاد مزیت های رقابتی پایدار سود می برند. با توجه به این مطلب, در این پژوهش محقق در پی آزمودن تفاوت میزان اهمیت وفاداری به برند در هواداران تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران با توجه به ویژگی های جمعیت شناختی آن ها بوده است؛ بنابراین از طریق تحقیقی توصیفی-پیمایشی 797 نفر از هواداران پنج تیم نهمین لیگ برتر فوتبال ایران بررسی شدند. ابزار استفاده شده در پژوهش, پرسشنامه ای محقق ساخته با اقتباس از پرسشنامه گلادن و فانک (2002) است که ضریب آلفای کرونباخ آن 0.88 و روایی آن طبق ضریب کندال 0.79 برآورد شد. نتایج آزمون t دو نمونه مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک طرفه نشان می دهد میزان وفاداری هواداران به برند تیم ها بر حسب ویژگی های جمعیت شناختی مورد مطالعه (وضعیت تاهل, سطوح تحصیلی و میزان سابقه حضور در ورزشگاه) تفاوتی معنی دار داشت, ولی این تفاوت بر حسب سن و میزان درآمد شخصی ماهیانه هواداران معنی دار نبود. با توجه به نتایج, لزوم توجه به ارتباط بین این ویژگی ها با میزان وفاداری به برند در هواداران, از سوی مسوولان به منظور اتخاذ راهبرد های موفق ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطان حسینی، محمد، نصراصفهانی، داوود، و جوانی، وجیهه. (1392). تعیین تفاوت میزان اهمیت وفاداری به برند در میان هواداران تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران بر حسب ویژگی های جمعیت شناختی آن ها. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، 5(18)، 33-49. SID. https://sid.ir/paper/234550/fa

    Vancouver: کپی

    سلطان حسینی محمد، نصراصفهانی داوود، جوانی وجیهه. تعیین تفاوت میزان اهمیت وفاداری به برند در میان هواداران تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران بر حسب ویژگی های جمعیت شناختی آن ها. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1392؛5(18):33-49. Available from: https://sid.ir/paper/234550/fa

    IEEE: کپی

    محمد سلطان حسینی، داوود نصراصفهانی، و وجیهه جوانی، “تعیین تفاوت میزان اهمیت وفاداری به برند در میان هواداران تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران بر حسب ویژگی های جمعیت شناختی آن ها،” مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 5، no. 18، pp. 33–49، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/234550/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button