Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

868
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

691
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بی نزاکتی فراگیران در آموزش علوم پزشکی از دیدگاه فراگیران و فرادهندگان

صفحات

 صفحه شروع 158 | صفحه پایان 167

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از نقش های مهم آموزش, تربیت نیروی انسانی بانزاکتی است که بتواند با دیگران ارتباط سازنده ای برقرار نماید. تعامل بین فراگیر و فراده عامل پیش نیاز فرایند یادگیری بوده و آن را تسهیل میبخشد. این مطالعه کمی با هدف بررسی بی نزاکتی فراگیران از دیدگاه فراگیران و فرادهندگان در آموزش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شد.روش کار: مطالعه توصیفی- مقطعی حاضر در نیمسال دوم سالتحصیلی 95-1394 در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شد. با استفاده از نمونه گیری سرشماری, پرسشنامه بی نزاکتی در آموزش عالی در اختیار همه اعضای هیئت علمی و مربیان قرار گرفت که 74 نفر پرسشنامه ها را برگرداندند. بعلاوه, از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای, 540 فراگیر همان پرسشنامه فوق الذکر را تکمیل کردند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه فوق الذکر استفاده شد. جهت تحلیل داده های از آمار توصیفی و آزمون های آماری تی تست و آنوای یک طرفه در SPSS-24 استفاده شد.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره نگرش فراگیران و فرادهندگان در مورد بی نزاکتی فراگیران در دانشگاه به ترتیب 2.97±0.35 و 3.05±0.61 بود. بعلاوه, این مقادیر در مورد تجربه فراگیران و فرادهندگان به ترتیب 2.50±0.35 و 3.08±0.41 بود. اختلاف آماری بین نمره نگرش فراگیران و فرادهندگان در مورد رفتارهای بی نزاکتی فراگیر از نظر آماری معنی دار بود (p<0.001). در مقابل, اختلاف نمره تجربه فراگیران و فرادهندگان از رفتارهای بی نزاکت فراگیران از نظر آماری معنی دار نبود (p<0.21).نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه, فراگیران و فرادهندگان رفتار های بینزاکتی را از سوی فراگیران در سطح متوسطی درک و تجربه میکنند. بنابراین لازم است برای بهبود رفتار های فراگیران اقداماتی از قبیل برگزاری دوره های آموزشی در مورد رفتارهای حرفه ای و آکادمیک, اخلاق و مهارت های ارتباطی انجام پذیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شمشیری، محمود، محمدی، محمدعلی، ایرانپور، سهراب، و نوروزی، مسعود. (1396). بررسی بی نزاکتی فراگیران در آموزش علوم پزشکی از دیدگاه فراگیران و فرادهندگان. سلامت و مراقبت، 19(3 )، 158-167. SID. https://sid.ir/paper/252056/fa

    Vancouver: کپی

    شمشیری محمود، محمدی محمدعلی، ایرانپور سهراب، نوروزی مسعود. بررسی بی نزاکتی فراگیران در آموزش علوم پزشکی از دیدگاه فراگیران و فرادهندگان. سلامت و مراقبت[Internet]. 1396؛19(3 ):158-167. Available from: https://sid.ir/paper/252056/fa

    IEEE: کپی

    محمود شمشیری، محمدعلی محمدی، سهراب ایرانپور، و مسعود نوروزی، “بررسی بی نزاکتی فراگیران در آموزش علوم پزشکی از دیدگاه فراگیران و فرادهندگان،” سلامت و مراقبت، vol. 19، no. 3 ، pp. 158–167، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252056/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا