Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

620
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

648
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعة تطبیقی برنامة درسی دورة پیش دبستانی ایران و چند کشور منتخب ازمنظر درس تربیت بدنی

صفحات

 صفحه شروع 277 | صفحه پایان 300

چکیده

 هدف این پژوهش, شناسایی و تحلیل برنامة درسی دورة پیشدبستانی کشورهای آمریکا, استرالیا, انگلستان, کانادا, چین و ایران, ازمنظر درس تربیت بدنی بود. در این پژوهش, شباهتها و تفاوتهای عناصر برنامة درسی دورة پیش دبستانی کشورهای ذکرشده ازمنظر درس تربیتبدنی, با هدف ارائة پیشنهادهایی برای بهبودبخشیدن به برنامة درسی این دوره و تدوین برنامة درسی تربیت بدنی دورة پیش دبستانی ایران بررسی و مقایسه شدند. این پژوهش, پیمایشی-تطبیقی بود. اطلاعات موردنیاز ازطریق اسناد و مدارک کتابخانه ای )سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ایران, 1390؛ برنامة درسی ملی ایران, نگاشت 1389؛ اساسنامة دورة پیش دبستانی و کتاب راهنمای برنامه ها و فعالیتهای دورة پیش دبستانی, 1392 (, مصاحبة نیمه سازمان یافته با مربیان, کارشناسان و صاحبنظران کلیدی و همچنین, جست وجو در شبکة جهانی اینترنت و سایت های وزارت آموزش وپرورش کشورهای موردمطالعه گردآوری شد. نتایج نشان داد که همة کشورهای موردمطالعه اقدام به تدوین برنامة جامعی برای درس تربیت بدنی دورة پیش دبستانی کردند. آنها در برنامة درسی تربیت بدنی خود عناصر برنامة درسی را به خوبی تبیین کردند. درمقابل, ایران فاقد یک برنامة درسی جامع تربیت بدنی برای دورة پیش دبستانی بود؛ بنابراین, با توجه به نتایج به دست آمده و با هدف کیفیت بخشی به برنامة درسی این دوره پیشنهاد شد تا برنامة درسی جامعی برای درس تربیت بدنی دورة پیش دبستانی ایران تدوین شود. همچنین, پیشنهاد شد که در تدوین این برنامه به اصول و مبانی, اهداف, نتایج, محتوا, روشهای تدریس و ارزشیابی, زمان, فضا و تجهیزات مناسب برای درس تربیت بدنی و آموزش و جذب مربیان کارآزموده توجه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملیجی، مرتضی، علی عسگری، مجید، آقایی، نجف، و جوادی پور، محمد. (1397). مطالعة تطبیقی برنامة درسی دورة پیش دبستانی ایران و چند کشور منتخب ازمنظر درس تربیت بدنی. پژوهش در ورزش تربیتی، 6(14 )، 277-300. SID. https://sid.ir/paper/252116/fa

    Vancouver: کپی

    ملیجی مرتضی، علی عسگری مجید، آقایی نجف، جوادی پور محمد. مطالعة تطبیقی برنامة درسی دورة پیش دبستانی ایران و چند کشور منتخب ازمنظر درس تربیت بدنی. پژوهش در ورزش تربیتی[Internet]. 1397؛6(14 ):277-300. Available from: https://sid.ir/paper/252116/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی ملیجی، مجید علی عسگری، نجف آقایی، و محمد جوادی پور، “مطالعة تطبیقی برنامة درسی دورة پیش دبستانی ایران و چند کشور منتخب ازمنظر درس تربیت بدنی،” پژوهش در ورزش تربیتی، vol. 6، no. 14 ، pp. 277–300، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252116/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا